Transformar la Universidad

Transformar la Universidad

Desafíos, oportunidades y propuestas desde una mirada global

Albert Sangrà (Autor), Josep Gallifa (Autor)

Col·lecció: Manuales
Número: s/n

Dades del llibre

ISBN: 9788491808381
Publicació: 11/2021
Idioma: Castellà
Format: Rústica
Nombre de pàgines: 228
Mida: 15.5 x 23.5 cm
24.00 €

Termini d'entrega: 10 dies laborables

ISBN: 9788491808404
Publicació: 11/2021
Idioma: Castellà
Format: EPUB
7.99 €
ISBN: 9788491808398
Publicació: 11/2021
Idioma: Castellà
Format: PDF
24.00 €

Sinopsi

La pandemia por la COVID-19 ha puesto en jaque a la educación superior, y con esta a la Universidad como su actor principal. Si a principios de 2020 todo el mundo hablaba de la necesaria transformación de la Universidad, ahora esta transformación se percibe no solo como más urgente, sino como mucho más compleja y necesaria.
Este libro presenta la síntesis del estudio realizado con once entrevistas a expertos de los cinco continentes: una visión global, en sentido territorial, experiencial y también filosófico e ideológico.
Un acercamiento coral a un problema enormemente complejo. Los resultados ponen de manifiesto la necesidad de afrontar todos los retos derivados de un momento de transformación desde una perspectiva integral, que perciba la Universidad como un todo. Una Universidad que contribuye al desarrollo de cada persona, pero también al de la sociedad como colectivo. Una Universidad integral

Autoria

Josep Gallifa

Josep Gallifa
Autor

És llicenciat en Matemàtiques i doctor en Filosofia i Ciències de l’Educació. Actualment, exerceix com a catedràtic de la Universitat Ramon Llull (URL), com a investigador principal del grup de recerca Psicologia, Persona i Context, i com a cap del Departament de Psicologia d’aquesta universitat. Ha desenvolupat diferents càrrecs: cap d’estudis i director de l’Escola de Mestres Blanquerna, primer degà de la Facultat de Psicologia i Pedagogia Blanquerna i primer secretari general i vicerector acadèmic de la URL; en diversos períodes també ha actuat com a rector en funcions. Recentment, ha exercit com a degà de la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport (FPCEE) Blanquerna-URL.Ha realitzat la seva recerca en els àmbits de l’aprenentatge i el pensament humà i el de l’educació superior, expressada en més de quaranta articles en revistes científiques, més de vint llibres, a més d’altres publicacions. Ha dirigit vint tesis doctorals. Té l’acreditació de recerca avançada, així com quatre trams reconeguts per la Comisión Nacional Evaluadora de la Actividad Investigadora (CNEAI). Medalla d’Or de la Universitat Ramon Llull i Eisenhower Fellow.

ORCID:  https://orcid.org/0000-0002-8272-3688
Empresa:  https://www.catalunyareligio.cat/ca/blog/universitas

Albert Sangrà

Albert Sangrà
Autor

Catedràtic d’ Universitat als Estudis de Psicologia i Ciències de l’Educació de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Investigador del grup Edul@b. Director de la Càtedra UNESCO en Educació i Tecnología per al Canvi Social. Director del Programa de Doctorats Industrials de la Generalitat de Catalunya. És membre de l’equip fundador de la UOC. Ha estat visiting scholar a la Università degli Studi di Trento (Itàlia), la Korea National Open University (Corea del Sur), l’Athabasca University (Canadà) y la Universidad de Costa Rica, entre altres. És membre assessor de la Junta Directiva del Instituto Profesional IACC (Xile) i editor asociat de l’American Journal of Distance Education. Guardonat amb el e-Learning Excellence Award, lliurat pel World Education Congress (2015). Ha publicat diversos articles i llibres sobre l’ús educatiu de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), l’educació en línia, la formació i el desenvolupament professional docent i la qualitat i el lideratge educatiu, sovint en col·laboració amb atres autors. D’aquests, destaquen: Decálogo para la mejora de la docencia online (Editorial UOC, 2020); Managing technology in higher education. Strategies for transforming teaching and learning (Jossey-Bass, 2011); La transformación de la universidad a través de las TIC: discursos y prácticas (Editorial UOC, 2004) y Aprender en la virtualidad (Gedisa, 2000).

ORCID:  https://orcid.org/0000-0002-5144-9938
Universitat:  http://edulab.uoc.edu/es/

LLIBRES RELACIONATS