El llibre presenta una introducció sociohistòrica al concepte d’escriptura, els sistemes d’escriptura i com hem arribat a l’escriptura alfabètica. Va seguida d’un estudi sobre la detecció fonemàtica, una mostra de perfils fonològics i els quadres de correspondències de la llengua catalana. A continuació, se centra en l’ortografia i les tipologies d’errades que s’acostumen a produir, per reconèixer-les i classificar-les. Hi trobem també una proposta de progressió didàctica de l’ortografia del català,i exemples‐tipus d’exercicis pràctics per a tota la primària. Finalment, hi ha un glossari bàsic d’un centenar de termes lingüístics i psicolingüístics per orientar el lector; una bibliografia per ampliar possibles consultes d’interessats a aprofundir en els estudis sobre l’escriptura, els seus aspectes fonètics, l’ortografia i la seva didàctica; uns apèndixs lligats a l’ortografia i la fonètica del català, el castellà, l’anglès, el francès, l’italià i el portuguès, i uns annexos amb unes equivalències fonètiques de sis llengües i de la doble ruta de lectura de Colheart.
La creativitat no és innata. El copywriting s’aprèn. De la mateixa manera que podem treballar els músculs del cos, podem entrenar el cervell a pensar de manera creativa.
Aquest llibre pretén explicar què és el copywriting o la redacció publicitària, els seus principis, les funcions del redactor, el procés de conceptualització, el poder de l’storytelling per explicar bones històries, i el paper de l’humor per captar l’atenció. Combina teoria i pràctica amb una activitat al final de cada capítol. El que és difícil no és escriure per a diferents mitjans o entorns digitals, sinó escriure bons textos amb un propòsit concret: persuadir a qui els llegeix.
Pensar l’humanisme i el posthumanisme comporta necessàriament fer un exercici de reflexió
sobre qui som com a humans i quin lloc creiem ocupar en el planeta que compartim amb molts altres éssers. L’humanisme ens remet a una cosmovisió, un marc interpretatiu d’aquesta realitat que
conforma el nostre món donat per descomptat. El posthumanisme, per contra, és el resultat d’una
crisi propositiva d’aquesta determinada manera d’entendre el món i l’ésser humà, de concebre’ls
i d’explicar-los. La lectura d’aquest llibre proporciona eines per donar resposta, des de diferents
perspectives de la nostra visió occidental, a les preguntes fonamentals que ens interpel∙len.
La pandèmia de la COVID-19 ha posat en una situació difícil l’educació superior i, consegüentment, la universitat com el seu actor principal. Si a principis del 2020 tothom parlava de la necessària transformació de la universitat, al començament del 2022 aquesta transformació es percep no només com a més urgent, sinó com a molt més complexa. Aquest llibre presenta la síntesi de l’estudi realitzat amb onze entrevistes a experts dels cinc continents: una visió global, en sentit territorial, experiencial i també filosòfic i ideològic. Un acostament coral a un problema enormement complex. Els resultats posen de manifest la necessitat de fer front a tots els reptes derivats d’un moment de transformació des d’una perspectiva integral, que percebi la universitat com un tot. Una universitat que contribueix al desenvolupament de cada persona, però també al de la societat com a col·lectiu. Una universitat integral.
En aquest manual presentem una eina d’avaluació fàcil i útil per als professionals del desenvolupament infantil. Els inventaris del desenvolupament comunicatiu i lingüístic MacArthur-Bates, a partir de les observacions de les mares i els pares, descriuen, situen i permeten seguir l’adquisició de les competències comunicatives i lingüístiques dels infants entre els 8-18 mesos (CDI-I) i els16-30 mesos (CDI-II). El CDI-I inclou les primeres mostres de comprensió del llenguatge, la comprensió i l’expressió de les primeres paraules en català, els gestos comunicatius que els infants produeixen i les accions simbòliques en què participen. El CDI-II inclou la producciód’un inventari ampli de paraules en català, les habilitats morfològiques, així com la complexitat gramatical dels enunciats infantils.
La pandèmia per COVID-19 ha sacsejat els fonaments de la nostra educació. Ens hem trobat amb la impossibilitat que el nostre alumnat pugui desplaçar-se als centres educatius, que han estat tancats a causa del confinament decretat en la majoria de països. De manera imprevista, les institucions educatives s’han vist obligades a adoptar solucions d’emergència, migrant cap a models de docència no presencial remota, que han permès parar el cop. A partir d’aquesta experiència, es comença a valorar si l’educació en línia pot ser una aliada vàlida que permeti el desenvolupament de solucions híbrides en els nostres sistemes educatius. La resposta és que sí, encara que el que s’ha fet fins ara no és, pròpiament, educació en línia.Aquest llibre presenta un seguit de propostes per millorar l’educació en línia i fer front a situacions futures de presencialitat discontínua que puguin donar-se, degudes a possibles nous confinaments, totals o parcials. Vol ser un instrument de suport per a tots els professionals de l’educació que necessiten o volen aprofitar al màxim el potencial transformador que ofereix l’educació en línia.
Redefinir els clubs de futbol com a «multinacionals de l’entreteniment» en l’època de la globalització és l’objecte d’estudi del present llibre. Aquesta obra parteix d'un estudi diacrònic de les diferents teories amb què s’ha afrontat l’anàlisi del procés de globalització de l'esport i s'endinsa en el concepte del «complex mediàtic i esportiu global». Seguidament, amb voluntat exemplificadora, es focalitza en les principals transformacions del negoci del futbol en l'inici del segle XXI: la transformació del negoci del futbol en un negoci de l’entreteniment, la transformació dels clubs en agents paradiplomàtics, la volatilització de les identitats locals d’aquests clubs en un entorn de globalitat i, finalment, la irrupció dels esports electrònics (e-Sports) com a un àmbit de creixement futur per a la indústria.
Elements de sintaxi generativa és una introducció
concisa a la sintaxi generativa. S’ha dissenyat per emprar-se com a llibre de text
d’una primera assignatura quadrimestral sobre aquesta matèria. Va adreçat
especialment a estudiants que ja tenen nocions de lingüística general i que a
més s’han familiaritzat amb l’estudi descriptiu de les propietats gramaticals
de la llengua catalana. No es pressuposen coneixements previs de sintaxi
generativa. Aquest llibre de text conté, al final de cada tema, una llista
d’exercicis que pretenen desenvolupar la destresa de l’estudiant a l’hora
de construir arguments sòlids i descripcions precises sobre fenòmens
lingüístics.
Aquest llibre explica els passos que cal seguir a l'hora de realitzar un treball de recerca, entenent la metodologia científica com un procés global. El llibre exposa clarament què és el coneixement científic, i dóna un seguit de claus i orientacions pràctiques per a la realització d’un bon treball de recerca en el camp de la comunicació. Per tot plegat, en el llibre es contemplen també les principals tradicions i escoles de coneixement en l’estudi de la comunicació mediàtica, i es posa èmfasi, d’una manera especial, en la recerca de l’opinió pública.
Has d’escriure un informe i
no saps per on començar? O només vols
perfeccionar les destreses que ja tens? Tant se val el punt on siguis.
En aquesta guia hi trobaràs, pas a pas, eines i recursos que impulsaran les
teves destreses per a comunicar amb més impacte i per a la presa de decisions.
Aprendràs, entre d’altres coses: a explorar els problemes de gestió des d’una
perspectiva àmplia; a formular i
respondre preguntes d’investigació; a seguir uns processos sistemàtics de
recollida i d’anàlisi de dades; a comunicar els resultats en formats versàtils,
a mida de les necessitats d'audiències diferents.
Vols expressar gràficament una idea i no saps com? Necessites projectar gràficament un giny mecànic? Et proposem aprendre a esbossar conceptes,a croquisar peces i conjunts, a modelar i simular amb CAD d’última generació,i a generar els plànols definitius, tot gestionat amb una metodologia creativa que combina mà alçada i CAD 3D paramètric.
Et preocupa l'evolució de les competències de l'expressió gràfica en els nous estudiants? Al final hi trobaràs una recerca que vol ser testimoni dels canvis que les noves tecnologies poden produir en el saber dibuixar dels nous estudiants.
El món i les persones
necessiten una educació més integral, però per fer-la possible calen canvis
significatius en la consciència i en les pràctiques
pedagògiques. Es planteja, per facilitar aquests canvis, un itinerari
reflexiu amb diferents línies argumentals: antropològica, neurobiològica,
històrica, psicològica, social, cultural, existencial i espiritual, i també
la línia argumental ineludible de la racionalitat educativa. Es proporciona
una explicació sobre les motivacions de fons de les transformacions que estan
produint-se en els sistemes educatius capdavanters. Es fonamenten així les
bases per transformar el model educatiu actual en el de l’educació integral.
La ràdio. Mitjà, recursos i gèneres és una introducció directe als
aspectes més destacats de la ràdio com a mitjà, així com als recursos sonors
que empra en la seva producció —paraula, música, efectes de so i silenci— i també
als gèneres i formats radiofònics més comuns i habituals.
Aquest
llibre és un contingut bàsic i essencial per a tothom que faci ràdio i, per
tant, és una síntesi molt útil com a suport per a la producció de programes, treballs
pràctics de ràdio i com a font d’informació per contextualitzar qualsevol aproximació
—creativa o analítica— al mitjà radiofònic actual.
Què
diferencia un text de la llengua general, produït en una situació quotidiana,
d’un text científic, tècnic o jurídic, produït en una situació professional?
Per què en català l’equivalent de bullying
és la forma assetjament escolar? Què
és un terme? Com es fa un diccionari sobre un tema d’especialitat? Aquestes són
algunes de les preguntes a les quals vol donar resposta aquest llibre, que us
ofereix una aproximació a la terminologia, entesa com a camp de coneixement i
com a camp de treball l'objecte central dels quals és el terme o la unitat
lèxica especialitzada.
«... l’horitzó comú de canvi educatiu
parteix d’un propòsit amb una concepció inclusiva i orientadora de l’educació,
que ha de comportar una transformació en els altres elements, que és del que
tracta aquest Manual: tant en les pràctiques d’aprenentatge –inclosa l’avaluació–,
que han d’estar centrades en la persona que aprèn i fer-la corresponsable; com
en una organització del centre al servei de l’aprenentatge, que l’Espiral d’indagació
ajuda a actualitzar cíclicament.»
The West Wing, House
of Cards, Borgen, Yes Minister, Boss, Okkupert, The Good Wife, 1992 o Show Me a Hero són
visions d’una ficció política fortament connectada amb la realitat, fins al
punt que a l’espectador li és difícil diferenciar on comença la realitat i on
acaba la ficció. L’anàlisi política no pot prescindir del fenomen televisiu si
vol complir la seva funció principal: investigar les diverses dimensions en les
quals la política es presenta. Per tant, temes com la comunicació,
l’estratègia, la judicialització, els conflictes d’interessos, la gestió del
poder, la corrupció, la diplomàcia, la geopolítica o el màrqueting s’imposen
com a elements imprescindibles d’anàlisi de les millors sèries polítiques del
moment.
La formació és una
activitat planificada, cosa que vol dir que anticipem quins resultats volem
aconseguir i quin és el procés que seguirem per fer-ho possible. En aquest
sentit, un pla de formació comprèn un seguit d’accions formatives de tipologia
diferent, unes de més lligades a línies estratègiques o projectes singulars i d’altres
de vinculades a aspectes més rellevants; en la mateixa línia, hi ha accions
formatives que podríem considerar estàndards i d’altres de dissenyades a mida.
És obvi que, per una qüestió de recursos, hem de limitar l’abast de l’avaluació
de la transferència. No obstant això, el que sí que podem fer és actuar sobre
la fase de disseny de l’acció formativa, de manera que incorpori estratègies o
activitats que en facilitin l’aplicació al lloc de treball.
Mestres de
l’entrevista és un llibre d’autoajuda, de creixement personal i
també professional. Quan ja hem estudiat totes les branques de la comunicació,
un dia ens adonem que ningú no ens ha ensenyat com es fa una entrevista. Aquí,
periodistes, comunicadors i aspirants a ser-ho poden aprendre de l’experiència
de dotze dels professionals que més han excel·lit en aquest gènere de l’art
audiovisual: Puyal, Otero, Griso, Fuentes, Bassas, Terribas, Basté, Cuní,
Heredia, Mejide, Om i Casas. Comença els estudis de comunicació observant què
han fet ells, quins són els seus referents, el seu itinerari professional, els
seus dubtes, les seves —poques— certeses, les seves preguntes, i després,
amplia horitzons. Amb aquest llibre aprendràs sobre: #entrevista; #comunicació; #periodisme; #interview; #journalism; #media; #television talk; #talk-show; #radio; #magazine; #mitjans Catalunya; #presentadors tv; #xarxes socials; #memòries; #història; #entreteniment; #programació tv; #catalan media; #spanish media
Parlar o comunicar? Aquesta és la pregunta que hem
de fer-nos a l'hora de pensar en el nostre discurs. Estructurar les
presentacions en públic ens ajuda a tenir encert en la comunicació. Aquest
llibre pretén dotar-nos de les eines necessàries per poder fer la nostra
preparació amb ordre i creativitat alhora. Mentre s’ha escrit s’ha reflexionat
sobre les fases de preparació i presentació d’aquest mateix llibre.
Pensar en el públic, en els objectius, en els
espais, en l'obertura, en les evidències i en el tancament adequat. Aquesta és
una tasca obligada per assolir l'èxit en comunicació.
Amb aquest llibre aprendràs sobre:
Comunicació; cara a cara; estructurar una
presentació; parlar en públic; inici d’un discurs; evidències en comunicació:
tancaments de presentació; els públics en comunicació; persuadir el públic;
oratòria; tipus de públic; discurs memorable; oradors; presentacions eficients;
conferències
En aquest llibre aprofundim en el valor de la creativitat i la innovació per aquesta indústria, des d’una doble perspectiva: d’una banda, situant aquests conceptes en el context de les indústries de l’entreteniment. D’una altra, aprofundint amb les polítiques que afecten el sector. Alhora també proporcionem eines per a situar i llançar projectes d’entreteniment.
Amb aquest llibre aprendràs sobre: creativitat; innovació; disseny; entreteniment; experiència; indústries culturals; indústries creatives; participació; cocreació; continguts; projectes; design thinking; finançaent; tecnologia; economia
Aquest no és el típic llibre per a millorar la comunicació dels directius. Descobreix un mètode eficaç basat en tres elements: la claredat, l’atracció i la persuasió. Amb aquest llibre aprendràs sobre: comunicació; lideratge; comunicació no verbal; organització; persuasió; discurs; argumentació; equip; veu; claredat; coaching; funció directiva; atracció.
La manera en què
ens comuniquem va molt lligada a la manera com veiem el món i com entenem les relacions amb els
altres. Aquest llibre està al servei del conreu de la nostra capacitat per a
fer servir el llenguatge per comunicar-nos de manera eficaç i alhora cordial.
Això vol dir, de manera adeqada, concisa i entenedora, atents als significats i
a les implicacions d’all que diem. Però, també, amb una actitud acollidora que
incorpori, sense reserves, interès i empatia envers l’altre.
Amb aquest llibre aprendràs sobre: comunicació; llenguatge;
relacions humanes;
argumentació; raonament; debatre;
dialèctica; cordialitat; anàlisi crítica; avaluar;
dialogar; fal·làcies; racional;
raonable
Per què innovar? Què és la innovació oberta? Com es connecten la creativitat i la innovació per ser competitius? Per què la tecnologia ens permet diferenciar-nos? La gestió de la innovació ha esdevingut un tema central de la gestió empresarial en els darrers anys. No és un tòpic: si no innovem, difícilment ens en sortirem. Aquest manual proposa al lector un recorregut per la gestió de la innovació en sis capítols. Es tracta d’un text pensat per aportar una visió sintètica de temes com ara les tipologies d’innovacions, el procés innovador i la seva gestió, la connexió entre estratègia i innovació, el paper de les polítiques de suport o les noves tendències en el camp de la innovació empresarial. El procés innovador requereix una certa sistematització en l’organització i gestió, i el lector trobarà en el text les bases per fer-la possible.
Aquest llibre proposa un viatge d’exploració emocional que comença en la
Constel·lació Fosca, formada per les galàxies Por, Ira i Tristesa. El repte
consisteix a explorar cada un dels seus planetes centrals, i trobar-hi els
recursos per a sortir d’aquest triangle
gravitacional que ens atrapa, i adreçar-nos cap a la Constel·lació Lluminosa,
on es troben els planetes Confiança, Serenitat i Alegria Els autors, experts en
educació i gestió emocional, han escrit un llibre interactiu que ajudarà el
lector a canviar la manera de tractar les seves emocions, per a comprendre-les
millor, i així aconseguir un major equilibri i benestar emocionals.
Amb aquest llibre aprendràs sobre: emocions; valors; clima emocional; ecologia
emocional; benestar; educació emocional; por; ira; tristesa; confiança;
serenitat; alegria; salut emocional; creixement
personal; gestió emocional; felicitat; vida; creativitat; pau; autonomia
personal; univers emocional; amor; energies
sostenibles; mecanismes de defensa; consciència; somnis; reinventar-se;
gratitud
Els mitjans de comunicació són dispositius
narratius fonamentals per comprendre les representacions socials de la nació en
l’esfera pública. Aquest llibre ens endinsa en l’estudi pràctic i analític d’una
temàtica d’actualitat com són les narratives mediàtiques del catalanisme, i ho
fa amb relació a dos processos històrics: l’Estatut d’Autonomia del 79 i, principalment,
l’actual procés sobiranista. És així que Cristina Perales aborda com és tractat
el tema de l’autodeterminació en la premsa de l’Estat espanyol de la Transició;
Carles Pont estudia la incidència del procés en els mitjans internacionals;
Frederic Guerrero-Solé, la repercussió de les campanyes de les eleccions
catalanes del 2012 i el 2015 i del 9-N del 2014 a Twitter; Joaquim Capdevila,
Mariona Lladonosa, Teresa Serés i Mariona Visa estudien les representacions de
la catalanitat en la publicitat comercial dels darrers set anys
Des dels estudis culturals i els estudis fílmics, la problemàtica sobre
la identitat ha establert una línia molt
fecunda de recerca acadèmica que analitza,
per exemple, els processos identitaris referits a minories ètniques,
racials o sexuals, o explora les
dinàmiques d’aquelles cinematografies que puguin serassimilades a un determinat
context cultural o a certes delimitacions nacionals o transnacionals. Des d’un
posicionament crític i amb una mirada ampliada sobre el concepte d’identitat,
aquest compendi de textos aborda qüestions com la idea relliscosa d’identitat
nacional, la recuperació de la memòria (històrica), la constitució d’identitats
urbanes i les tensions amb la subcultura o el cinema alternatiu, els estudis de
gènere i les pràctiques cinematogràfiques crítiques o les estratègies
industrials de distinció comercial. Des del cinema de no-ficció el cinema de gènere o produccions realitzades
en els marges de la indústria, aquest volum proposa un apropament a algunes
produccions del cinema català actual per
a comprendre les problemàtiques polítiques i culturals que el caracteritzen.
Aquest llibre és fruit d’una
llarga experiència en formació i dinàmica de grups dins del camp del creixement
personal. Neix del convenciment que el temps és vida i la nostra vida, un
període per aprendre a estimar i a «fer-nos» persones.
Els autors han pres el
temps com a pretext per plantejar un ventall de qüestions, interrogants,
visions i propostes alternatives sobre la vida i la recerca individual de
sentit. Les dues variables que es relacionen al llarg del llibre, doncs, són el
temps i el seu impacte en l’evolució de l’ésser humà com a persona. El títol
del llibre, Donar temps a la vida, vol animar a incorporar una actitud d’obertura activa a la vida i al seu
sorprenent contingut: l’extraordinari misteri de la pròpia existència i d’aquest
món que ens envolta.
El
periodisme i la política són dos mons que viuen en una relació complexa, sovint
contradictòria, que demana un compromís extra per a l’informador que decideix
fer carrera explorant les entranyes del poder i que en aquest llibre anomenarem
samurais. Perquè sense periodisme lliure no hi ha política lliure, els
periodistes polítics són els guardians de la democràcia, i per això necessiten
ser ensinistrats en les tècniques que els permetran fer bé la feina i evitar
caure en els múltiples paranys que el poder ens posarà. Esteu preparats per a
formar part d’aquesta orde tan especial i única?
L’aposta
per la qualitat ha esdevingut el centre d’atenció de les estratègies
competitives de les empreses i destinacions turístiques. El concepte de
qualitat com a orientació al client s’ha establert amb fermesa en la cultura
organitzativa, però la posada en pràctica d’aquesta filosofia continua essent
un dels elements de la gestió més difícils d’aconseguir. Aquest llibre va
adreçat a qualsevol professional del sector turístic –ja sigui el seu àmbit d’actuació
públic o privat i el subsector d’activitat en què opera el del transport, una agència
o un allotjament– interessat en implantar un sistema de qualitat. Amb aquest objectiu
s’exposen els models de referència per a la gestió de la qualitat, prestant especial
atenció a les peculiaritats d’aquesta gestió en el sector serveis. A més es
detalla com implantar sistemes de qualitat tant en els establiments com en les
destinacions turístiques, per tal de definir, sistematitzar i millorar els seus
processos productius i de servei el client
El llibre de Lluís Costa explica la publicitat des de la història: què passava, per
què passava i on passava. Segons quins moments de l’activitat publicitària serien
inintel·ligibles sense la crònica sociopolítica de l’època. El gran mèrit de Pensar éstriomfar és que l’autor, amb cada plat de crònica publicitària puntual, hi serveix un
acompanyament que no és només bon maridatge sinó el complement històric que
fa més rigorós, atractiu i saborós l’àpat literari. Si hagués d’explicar el llibre diria:
«Aquí trobaràs les claus per entendre els canvis tècnics i conceptuals que
la comunicació comercial ha hagut de fer, i haurà de fer, per adaptar la seva funció
a distintes èpoques, modes i costums; amb aquesta lectura les mutacions que
t’esperen et seran més entenedores. Si tens curiositat per saber com la publicitat
ha anat conformat els continguts i fins i tot el format dels mitjans de comunicació,
aquí hi ha l’explicació. Si tens dubtes si els anuncis creen necessitats o les
necessitats creen anuncis, ho aclariràs també».
Com diu l’educador Loris Malaguzzi, l’infant té un centenar de llenguatges que molt poques vegades se li reconeixen i li deixen experimentar i viure plenament. Aquest centenar, però, hi existeix! Aquest llibre pretén, a partir de les aportacions interdisciplinàries de la psicologia, de l’educació emocional, de la psicoteràpia, de les neurociències, de la psicolingüística, de la lingüística i de la didàctica del llenguatge oral i del llenguatge escrit, donar a conèixer les darreres teories innovadores sobre el paper i la funció del mestre en la construcció de l’infant lector i escriptor i la importància dels diferents llenguatges (corporal, emocional, artístic, oral, escrit, etc.) per ajudar el propi infant que descobreixi i ampliï les seves potencialitats com a ésser parlant, lector i escriptor en el món del segle XXI.
Aquest llibre pretén aportar, des de la pràctica, eines sobre la funció i el paper del mestre en la construcció de l’infant lector i escriptor, tot aprofundint en la importància que tenen diferents llenguatges (corporal, emocional, artístic, oral i escrit) a l’hora d’ajudar a formar un infant que pugui ser un parlant, lector i escriptor en el món del segle XXI.A més, cadascun dels assaigs mostra diferents experiències escolars que segueixen una metodologia innovadora amb la qual s’aborda l’ensenyament dels diferents llenguatges que necessita un infant per créixer com a persona i com a ésser lingüístic i comunicador a la nostra societat.
Aquesta obra ofereix una panoràmica global de l’escriptura acadèmica. S’estructura en dues parts. La primera exposa pas a pas la construcció d’un text en un entorn universitari, des de la gènesi al lliurament. Revisa les fases i operacions de planificació, redacció, citació i revisió dels esborranys. La segona part endinsa l’estudiant en les singularitats de cada gènere acadèmic. S’hi donen orientacions precises relacionades amb les tècniques de resum, l’estudi, la preparació i realització d’exposicions, exàmens o treballs de curs, entre d’altres tipus de documents acadèmics. Hi rep una atenció preferent l’escriptura dels treballs de recerca, per a l’obtenció dels títols de grau, màster o doctorat o per a la publicació d’articles científics.El llibre està concebut com una guia pràctica per acarar i resoldre els problemes de redacció de textos formals, que són comuns al conjunt de les titulacions universitàries. Per això s’exposen en un llenguatge planer les necessitats concretes amb què l’estudiant es trobarà en la seva carrera. L’explicació de cada aspecte és senzilla i s’acompanya d’esquemes i taules, a fi de facilitar l’assimilació visual del procés d’escriptura.
Scrum persegueix no només obtenir resultats, sinó obtenir-los de manera que tothom que hi participa en el procés se senti satisfet. Per assolir aquest objectiu principal, Scrum proposa una série de premisses que son generals per al projecte i per la gent que hi està implicada, i que fan especial èmfasi en l'establiment de vies de comunicació eficients.
La Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern està cridada a tenir un paper clau en el funcionament de les administracions públiques catalanes i en les seves relacions amb la ciutadania.
El llibre analitza la regulació de les obligacions de transparència activa, el dret d’accés a la informació pública i els mecanismes previstos per a la seva garantia, el registre dels grups d’interès, el bon govern i la bona administració i el govern obert. El llibre també contextualitza la nova regulació en el marc dels processos de regeneració democràtica impulsats en els darrers anys i en el conjunt de normes tant estatals com d’altres comunitats autònomes. Finalment, exposa l’impacte d’aquesta norma en les administracions locals catalanes.
Aquest llibre és una eina útil per a tots els responsables d’aplicar la Llei 19/2014 tant en les administracions públiques catalanes com en la resta de subjectes obligats (perceptors de fons públics, gestors de serveis públics, grups d’interès, etc
A finals del segle XX i principis del segle XXI, la major part dels països desenvolupats han experimentat canvis notables en els seus mercats de treball. Els reptes de la desocupació i els canvis en la composició de l’oferta i la demanda de treball estan darrere els fonaments de les diferents polítiques d’ocupació que han practicat les administracions públiques.
Aquests canvis s’han intensificat amb una sèrie de fenòmens com, la participació més gran de la dona en el mercat de treball, l’augment de la qualificació mitjana dels treballadors, la irrupció de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), l’envelliment de la població, la immigració, la crisi econòmica i la globalització. En aquest context és obvi que les polítiques d’ocupació tenen un paper cada vegada més important dins del conjunt de la política econòmica practicada arreu.
Aquest llibre, tenint en compte la importància cabdal de l’objectiu de la plena ocupació i la creixent rellevància de les polítiques d’ocupació, exposa les diferents qüestions teòriques i pràctiques sobre aquest tema. El lector podrà endinsar-se en l'objectiu de la plena ocupació, les teories sobre el mercat de treball, l'estratègia europea en aquesta matèria, les polítiques actives i passives que s'estan portant a la pràctica, com també en el mesurament de l'ocupació i la desocupació.
La imatge d’un govern es configura, en bona mesura, en els seus cent primers dies. Aquest és el període de gràcia que tot governant ha de saber aprofitar per transmetre una imatge positiva del govern, que duri tota la legislatura.
El llibre d’en Pau Canaleta ens ofereix cinquanta claus indispensables que qualsevol govern -ja sigui nacional, regional o local- hauria de tenir en compte si vol comunicar de forma eficient i construir-ne una imatge positiva que es perllongui al llarg del mandat. Com es construeix aquesta imatge? Com es pot incidir en ella? Quan comença a consolidar-se entre els ciutadans? De quines eines disposem? Són algunes de les preguntes que Pau Canaleta respon en aquest llibre dirigit a polítics, governants i tots aquells interessats en la comunicació política.
L’àmbit acadèmic de la comunicació i l'opinió pública és l’eix central d’aquest llibre, que també tracta d’una branca de coneixement propera i estretament relacionada amb aquesta com és la comunicació política. L’obra aproxima ambdós disciplines des de la perspectiva de les ciències de la comunicació.
El text està organitzat en tres capítols: el primer dedicat a les definicions, els grans autors i les principals teories de l’opinió pública; un segon que aborda la denominada teoria de l’opinió pública empírica, on s’explica el naixement, el desenvolupament i els efectes dels sondejos d’opinió; i un tercer que defineix la comunicació política, on es detalla l’evolució, i es relacionen els actors i els procediments.
Cal destacar que el lector localitzarà al llarg del text diferents activitats que permeten apropar-se d’una manera simple a la teoria de l’opinió pública i de la comunicació política i la influència que hi exerceixen els mitjans de comunicació.
Fruit de l’experiència personal dels autors complementada amb un treball de camp on s’han enquestat diversos periodistes en actiu que constantment estan en contacte amb ajuntaments d’arreu de Catalunya neix aquest manual de comunicació per ajuntaments petits (i no tan petits). Una eina pensada per a tècnics i també per a polítics municipals, que en el seu dia a dia desenvolupen tasques de comunicació i de relació amb els mitjans de comunicació locals i comarcals de la seva àrea d’influència.
En tant que institucions socials, els mitjans de comunicació, a l'hora d'opinar i informar sobre els conflictes nacionals, ofereixen un discurs polític que influeix en el desenvolupament dels fets sobre els quals parlen. El llibre ve acompanyat d'un marc teòric que permet definir de manera operativa els conceptes de nació, nacionalisme i autodeterminació dins una etapa decisiva per a la conformació de l'actual Estat de les autonomies (1975-1979). S'hi estudia el paper dels diaris i, en concret, el seu discurs polític a l'hora de construir identitats. S'hi proposa una anàlisi seguint l'enfocament teòric de l'anàlisi crítica del discurs (ACD). S'hi analitzen les peces d'opinió (editorials i columnes) que tracten sobre l'encaix català i basc que projectaven diaris espanyols, catalans i bascos en aquell moment. En definitiva, el llibre proposa una metodologia analítica i se n'ofereixen els resultats. Per la seva aproximació teòrica i la seva proposta analítica, aquest manual és una eina útil per als estudiosos del discurs periodístic, així com per a aquelles persones interessades en la contribució que tenen els mitjans en la construcció d'identitats polítiques.
El 27 d'octubre de 1964 la televisió franquista emetia el primer espai en llengua catalana. Es tractava d'una obra de teatre: La ferida lluminosa de Josep M. de Sagarra. Aquesta aparent contradicció va resultar l'espai pioner d'una llarga trajectòria que arriba als nostres dies. Pel que fa als espais dramàtics en català, durant 41 anys TVE a Catalunya va emetre un miler de títols. I ho va fer en temps de dictadura, de transició i ja de democràcia, gràcies al compromís dels homes i dones que hi treballaven i que van aprofitar les escletxes de llibertat que la situació política permetia per a defensar la llengua, la cultura i el teatre català i en català. Aquells espais ajudaren el teatre català i la seva gent a subsistir en moments molt difícils i a cimentar els èxits, teatrals i televisius, que han vingut posteriorment.
Avui en dia, aconseguir visibilitat per als nostres llocs web i per als nostres negocis, és indispensable si volem aprofitar el potencial d'Internet com a eina per promocionar-nos i per vendre més. En aquest llibre podem trobar les claus del posicionament natural als cercadors. Com, de manera senzilla i sense coneixements tècnics, podem millorar espectacularment el posicionament del nostre lloc web a Google i a la resta de cercadors. Els primers capítols estan dedicats a entendre com funcionen els cercadors: com aconsegueixen llegir les pàgines del nostre lloc web, què podem fer per accelerar-ne la lectura i què hem de fer per estar segurs del fet que,a mesura que actualitzem el contingut del nostre lloc web, Google també l'actualitza. Els capítols centrals estan dedicats a entendre com Google ordena els resultats de les cerques, i què hem de fer si volem que interpreti bé els nostres continguts i ens posicioni entre els primers. Finalment, el llibre ens mostra eines que ens ajudaran a entendre millor el nostre posicionament.
"La millor entrevista és la que et permet saber el més encertadament possible en qui pots CONFIAR per poder-li delegar, com si fossis tu mateix, qualsevol missió. Com fer bé aquells primers minuts d'obertura de la confiança? La Gina Aran dóna algunes claus increïblement eficaces per a aspirants a un lloc i per a les persones que l'ofereixen. He contractat personalment més de 650 persones. Us garanteixo que val la pena escodrinyar la brillant Aran." Sergio Lujambio Irazábal
La variable tipus d'interès és una variable bàsica en l'anàlisi financera. El seu estudi dóna informació sobre quins tipus d'interès són rellevants en el mercat i sobre com s'han de quantificar. El risc que genera la variabilitat dels tipus d'interès és un dels riscos financers importants sobretot en la gestió de carteres de renda fixa i la seva repercussió en empreses financeres i d'assegurances. El llibre està dividit en dues parts. En la primera s'estudia l'estructura de tipus d'interès i s'analitzen els diferents tipus que coexisteixen en el mercat en cada moment. Se'n diferencia la naturalesa, efectius i nominals, i també la localització en el temps i el termini al qual estan associats, spot i forward. En la segona part s'estudia l'efecte de la volatilitat dels tipus d'interès en carteres de renda fixa i les solucions tècniques per a immunitzar-les.
Les necessitats lingüístiques de les persones accentuen la importància del desenvolupament de la competència plurilingüe. Aquest llibre aborda aquesta qüestió des de la perspectiva sociològica, psicològica i educativa. Està organitzat en tres capítols diferenciats. El primer analitza la realitat de la societat de la informació i les seves conseqüències lingüístiques. A la vegada, mostra les característiques psicolingüístiques de les persones plurilingües amb un èmfasi especial en els aspectes comuns de les llengües que parlen. El segon capítol incideix en qüestions relacionades amb l'educació bilingüe i la seva utilització per promoure el coneixement de llengües. S'estudia especialment el cas de Catalunya i es discuteixen aspectes de l'educació lingüística en els programes de canvi de llengua de la llar a l'escola. Finalment, l'últim capítol es dedica a l'aprenentatge de llengües estrangeres i a aspectes didàctics i organitzatius relacionats amb la seva adquisició.
Actualment els nens amb discapacitat sensorial (visual o auditiva) o física s'escolaritzen a les aules dels centres ordinaris d'educació infantil, primària i secundària. Aquests nens poden seguir el currículum ordinari amb determinats suports i atencions educatives específiques durant un període concret o al llarg de tota l'escolarització. Aquest volum recull àmpliament la seva avaluació, identificació i intervenció. Els autors, professionals en exercici de l'atenció directa amb nens amb discapacitat sensorial i motriu, aporten eines i exemples que aproximen el lector al dia a dia de l'escola i el doten de recursos per a l'adequada atenció d'aquests nens a l'aula. Des d'una posició eminentment pràctica i aplicada, el manual s'adreça sobretot a mestres i professionals del món educatiu que volen formar-se per a l'atenció a l'alumnat amb discapacitat sensorial i motriu.
Aquest llibre reuneix les ponències presentades a la Jornada que, sota el títol de «Crisi, vulnerabilitat i pedagogia social: perspectiva humanista», va tenir lloc el dijous 18 d’abril del 2013 al Campus Mundet de la Universitat de Barcelona, sota l’organització del Centre Edith Stein i la Facultat de Pedagogia. Es tracta de donar a conèixer aquelles iniciatives personals i institucionals que han fet una contribució significativa en el treball de dignificació de les persones i de construcció d’una major justícia social per tal que ens siguin referents i finestres d’esperança en aquests temps convulsos que vivim. Noms com els de Lluïsa de Marillac, Josep Pedragosa, Pere Tarrés, Jean Vanier i Lorenzo Milani, a banda de Càritas, il·lustren ben bé el que diem, sense oblidar el marc general d’actuació i contextualització que dibuixa la professora Begoña Román, presidenta del Comitè d’Ètica de Serveis Socials de Catalunya i vocal del Comitè de Bioètica de Catalunya
Hi ha la creença que les llengües arriben a ser extremadament diferents les unes de les altres, com una manifestació més de la irreductible diversitat de les cultures humanes; i encara que és evident que aquesta opinió es basa en un punt de veritat, és també cert que sota tantes diferències en la superfície (en la gramàtica i, de manera més clara, en el lèxic) subjau una unitat que probablement representa un reflex de la unitat en els processos cognitius de l'espècie. Aquest llibre ofereix una visió panoràmica, tot i que necessàriament superficial, d'aquests patrons comuns, enfocada des d'una perspectiva funcional, en què les formes lingüístiques es veuen com el mitjà d'expressar eficaçment determinades funcions semàntiques i comunicatives. La descripció d'aquestes estructures està il·lustrada amb exemples trets de nombroses llengües.
1. Responsable del tractament Identitat: OBERTA UOC PUBLISHING, SLU (d'ara endavant «OBERTA»). CIF: B - 62109772 Adreça postal: Rambla del Poblenou, 154 - 156, 08018. Contacte delegat de protecció de dades:dpd@uoc.edu
OBERTA, com a responsable del lloc web, de conformitat amb el que disposa el Reglament (UE) 2016/679, de 27 d’abril, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals (d’ara endavant, “RGPD”), i la Llei 34/2002, d’11 de juliol, de serveis de la societat de la informació i del comerç electrònic (LSSICE), us informa que ha implantat les mesures de seguretat necessàries d’índole tècnica i organitzativa, per garantir i protegir la confidencialitat, la integritat i la disponibilitat de les dades introduïdes.
2. Finalitats del tractament
Les dades que sol·licitem són adequades, pertinents i estrictament necessàries per a la finalitat per la qual es recullen i no són mai utilitzades per una finalitat diferent d’aquella per a la que han estat cedides. En cap cas s’obliga a facilitar-nos les dades, tanmateix, són absolutament necessàries per poder dur a terme els serveis que oferim.
L’usuari haurà d’emplenar tots els camps de cada formulari i, en conseqüència, haurà d’omplir els formularis amb dades veraces, exactes, completes i actualitzades. L’usuari serà l’únic responsable de qualsevol dany o perjudici, directe o indirecte, que ocasioni a OBERTA o a qualsevol tercer per completar els formularis amb dades falses, inexactes, incompletes o no actualitzades, o de terceres persones.
La nostra pàgina web obté les seves dades de caràcter personal mitjançant la recepció de diversos formularis i a través del correu electrònic. Les dades personals només s’utilitzen per a les següents finalitats:
Tramitar la compra de publicacions escollides per l’usuari i verificar la veracitat de les dades aportades per a les compres on line. Per dur a terme aquestes finalitats ens podem posar en contacte amb vostè per mitjà de les dades facilitades.
Gestionar l’enviament d’informació comercial sobre els serveis de realització editorial i també informació institucional relacionada amb els actes que es duen a terme des d’OBERTA o on que aquesta participa.
Gestionar qualsevol requeriment d’informació, aclariment, dubte o petició de publicació.
No obstant això, si no vol rebre les nostres comunicacions comercials per mitjà de correu electrònic, pot sol·licitar-ho seguint les instruccions que s’envien a cada enviament. No tractem les seves dades personals amb cap més altra finalitat que les que s’han descrit aquí, excepte per obligació legal o requeriment judicial.
3. Durada de conservació
Les dades corresponents a la compra de productes d’Editorial UOC es conserven durant el termini de vigència de la compra. Posteriorment, queden bloquejades fins que transcorrin els terminis de prescripció aplicables.
Les dades corresponents a la gestió de l’enviament d’informació sobre els serveis de realització editorial es conserven durant el termini necessari per dur a terme aquesta activitat. Posteriorment, queden bloquejades fins que transcorrin els terminis de prescripció aplicables.
Les dades facilitades per l’interessat per a subscriure’s al servei d’informació sobre els serveis de realització editorial es conserven fins que l’usuari manifesti la seva voluntat de suprimir-les.
4. Legitimació del tractament
La base legal per al tractament és el consentiment de l’interessat i, si escau, la derivada de la prestació d’un servei mitjançant un contracte.
5. Lloc on es desa la informació
La informació proporcionada es desa en els servidors de la UOC o en proveïdors i empreses encarregats del tractament de dades que tinguin els servidors en el territori de la Unió Europea o estiguin emparats pel Privacy Shield.
6. Cessió i transferència
Informem que les seves dades es tracten amb la màxima confidencialitat i són utilitzades de manera interna per a les finalitats indicades. Les dades facilitades es poden cedir a empreses del grup UOC (UOCX, SL, UOC i UOC Corporate) i empreses encarregades del tractament de dades (com ara proveïdors de serveis, serveis d’enviament de comunicacions, de missatgeria, de generació d’audiències similars, agències, etc.).
7. Drets de les persones interessades
Podeu sol·licitar l’exercici dels drets següents davant d’OBERTA presentant un escrit a l’adreça postal de l’encapçalament o enviant un missatge electrònic a ediuoc@uoc.edu i adjuntant una fotocòpia del DNI o qualsevol altre document anàleg en dret, com indica la llei.
8. Drets
Els drets que l’usuari pot exercir sobre la protecció de les seves dades de caràcter personal són els que s’especifiquen a continuació:
Dret d’accés: permet a l’interessat saber i obtenir informació sobre les dades de caràcter personal sotmeses a tractament.
Dret de rectificació o supressió: permet corregir errors i modificar les dades que siguin inexactes o incompletes.
Dret de cancel·lació: permet que se suprimeixin les dades que siguin inadequades o excessives.
Dret d’oposició: dret de l’interessat a què no es porti a terme el tractament de les seves dades de caràcter personal o se cessi el tractament que se’n fa.
Limitació del tractament: comporta el marcatge de les dades personals que es conserven, amb la finalitat de limitar-ne el tractament futur.
Portabilitat de les dades: facilitació de les dades que són objecte de tractament a l’interessat, per tal que pugui transmetre-les sense impediments a un altre responsable.
Dret a no ser objecte de decisions individuals automatitzades respecte a les quals l’interessat no hagi expressat el seu consentiment (inclosa l’elaboració de perfils).
Dret a no ser objecte d’una decisió basada en el tractament automatitzat que produeixi efectes o afecti significativament.
Dret a retirar el consentiment prestat en qualsevol moment.
L’interessat també té dret a presentar una reclamació davant l’autoritat de control si considera que es poden haver vulnerat els seus drets en relació amb la protecció de les seves dades.
9. Seguretat
OBERTA, en resposta a la confiança dipositada en nosaltres i tenint en compte la importància en matèria de protecció i confidencialitat que requereixen les dades personals de l’usuari, us informa que ha adoptat totes les mesures tècniques i organitzatives necessàries per salvaguardar-ne la seguretat, tal com exigeix la normativa vigent que regula el reglament de mitjans de seguretat dels fitxers que continguin dades de caràcter personal.
Tota la transmissió de dades personals i bancàries per a la realització de compres de publicacions es realitza mitjançant el xifrat de dades i amb certificat de servidor segur SSL.
10. Galetes (cookies)
Què són les galetes?
Les galetes o cookies són fitxers de text que es baixen a l’equip terminal de l’usuari (ordinador, tauleta, telèfon mòbil…) i que s’emmagatzemena a la memòria del navegador. Les dades contingudes a les galetes poden ser analitzades per OBERTA per millorar la usabilitat dels webs i oferir una informació i uns serveis més personalitzats.
Les dades de navegació recuperades per les galetes són anònimes i no s’associen a cap persona. La informació personal ha de ser facilitada a la UOC de manera explícita per l’usuari. L’usuari pot esborrar o desactivar les galetes des de la configuració dels navegadors. En aquest cas, la pàgina web continua essent operativa, però sense els avantatges de la personalització. Per a més detalls sobre l’ús, la gestió i la configuració de les galetes des dels navegadors, es recomana consultar el web: http://www.aboutcookies.org/
Quin tipus de galetes s’utilitzen a OBERTA?
Segons l’entitat que les gestiona:
Pròpies: són galetes que s’envien al terminal de l’usuari des d’un equip o domini gestionat per la UOC.
De tercers: són galetes que s’envien al terminal de l’usuari des d’un equip o domini no gestionat ni controlat per la UOC. En aquest cas, també s’inclouen les galetes instal·lades per la UOC que recullen informació gestionada per tercers. Les galetes de tercers es poden utilitzar per mesurar i analitzar el comportament dels usuaris amb l’objectiu de millorar la seva experiència al web de la UOC.
Segons el termini de temps que romanguin activades:
De sessió: recullen dades mentre l’usuari navega pel web de la UOC amb la finalitat d’oferir el servei sol·licitat. Caduquen o s’esborren quan es tanca el navegador.
Persistents: es desen al terminal de l’usuari. Caduquen en un període llarg o mitjà de temps, o no ho fan mai.
Segons la finalitat:
Tècniques: són les necessàries per a la navegació correcta per la pàgina web.
De personalització: permeten a l’usuari definir les característiques (idioma) per navegar per la pàgina web.
D’anàlisi: permeten l’anàlisi vinculada a la navegació duta a terme per l’usuari amb la finalitat de fer un seguiment de l’ús de la pàgina web, i també de fer estadístiques dels continguts més visitats, del nombre de visitants, etc.
Publicitàries.
Amb quines finalitats es fan servir les galetes a OBERTA?
Les finalitats de les galetes que es fan servir a OBERTA són les següents:
Tècniques. L’objectiu d’aquest tipus de galetes és possibilitar que la navegació per la pàgina sigui satisfactòria. Aquest tipus de galetes permet que el sistema reconegui els usuaris que s’han registrat i els recordi el nom d’usuari i la contrasenya, entre d’altres funcions.
De personalització. Aquestes galetes permeten que l’usuari accedeixi al web de la UOC amb algunes característiques de caràcter general predefinides, com ara l’idioma, el navegador o la localització geogràfica des d’on s’accedeix al servei. Aquesta informació dels usuaris permet a la UOC poder-los oferir un millor servei i més personalitzat.
Publicitàries. Aquestes galetes fan possible la gestió dels espais publicitaris basant-se en criteris com l’edició de continguts o els hàbits de navegació dels usuaris.
L’informem que pot activar o desactivar aquestes galetes seguint les instruccions del seu navegador d’internet.
11. Canvis en aquesta política de privacitat
La present política de privacitat ha estat establerta amb data 11/07/2018. OBERTA es reserva el dret de modificar aquesta política de privacitat per adaptar-la a novetats legislatives o jurisprudencials.
Codi IOC
Introdueix el teu codi IOC.
Per obtenir el codi cal que entris al campus i, un cop allà, et dirigeixis a la teva Secretaria FP i premis la pestanya Lliurament materials. Allà hi trobaràs una taula amb el nom del cicle del que t'has matriculat, l'editorial a la qual pertanyen els materials i l'enllaç. A sota de l'enllaç hi trobaràs el codi.