El llibre presenta una introducció sociohistòrica al concepte d’escriptura, els sistemes d’escriptura i com hem arribat a l’escriptura alfabètica. Va seguida d’un estudi sobre la detecció fonemàtica, una mostra de perfils fonològics i els quadres de correspondències de la llengua catalana. A continuació, se centra en l’ortografia i les tipologies d’errades que s’acostumen a produir, per reconèixer-les i classificar-les. Hi trobem també una proposta de progressió didàctica de l’ortografia del català,i exemples‐tipus d’exercicis pràctics per a tota la primària. Finalment, hi ha un glossari bàsic d’un centenar de termes lingüístics i psicolingüístics per orientar el lector; una bibliografia per ampliar possibles consultes d’interessats a aprofundir en els estudis sobre l’escriptura, els seus aspectes fonètics, l’ortografia i la seva didàctica; uns apèndixs lligats a l’ortografia i la fonètica del català, el castellà, l’anglès, el francès, l’italià i el portuguès, i uns annexos amb unes equivalències fonètiques de sis llengües i de la doble ruta de lectura de Colheart.
La pandèmia de la COVID-19 ha posat en una situació difícil l’educació superior i, consegüentment, la universitat com el seu actor principal. Si a principis del 2020 tothom parlava de la necessària transformació de la universitat, al començament del 2022 aquesta transformació es percep no només com a més urgent, sinó com a molt més complexa. Aquest llibre presenta la síntesi de l’estudi realitzat amb onze entrevistes a experts dels cinc continents: una visió global, en sentit territorial, experiencial i també filosòfic i ideològic. Un acostament coral a un problema enormement complex. Els resultats posen de manifest la necessitat de fer front a tots els reptes derivats d’un moment de transformació des d’una perspectiva integral, que percebi la universitat com un tot. Una universitat que contribueix al desenvolupament de cada persona, però també al de la societat com a col·lectiu. Una universitat integral.
En aquest manual presentem una eina d’avaluació fàcil i útil per als professionals del desenvolupament infantil. Els inventaris del desenvolupament comunicatiu i lingüístic MacArthur-Bates, a partir de les observacions de les mares i els pares, descriuen, situen i permeten seguir l’adquisició de les competències comunicatives i lingüístiques dels infants entre els 8-18 mesos (CDI-I) i els16-30 mesos (CDI-II). El CDI-I inclou les primeres mostres de comprensió del llenguatge, la comprensió i l’expressió de les primeres paraules en català, els gestos comunicatius que els infants produeixen i les accions simbòliques en què participen. El CDI-II inclou la producciód’un inventari ampli de paraules en català, les habilitats morfològiques, així com la complexitat gramatical dels enunciats infantils.
La pandèmia per COVID-19 ha sacsejat els fonaments de la nostra educació. Ens hem trobat amb la impossibilitat que el nostre alumnat pugui desplaçar-se als centres educatius, que han estat tancats a causa del confinament decretat en la majoria de països. De manera imprevista, les institucions educatives s’han vist obligades a adoptar solucions d’emergència, migrant cap a models de docència no presencial remota, que han permès parar el cop. A partir d’aquesta experiència, es comença a valorar si l’educació en línia pot ser una aliada vàlida que permeti el desenvolupament de solucions híbrides en els nostres sistemes educatius. La resposta és que sí, encara que el que s’ha fet fins ara no és, pròpiament, educació en línia.Aquest llibre presenta un seguit de propostes per millorar l’educació en línia i fer front a situacions futures de presencialitat discontínua que puguin donar-se, degudes a possibles nous confinaments, totals o parcials. Vol ser un instrument de suport per a tots els professionals de l’educació que necessiten o volen aprofitar al màxim el potencial transformador que ofereix l’educació en línia.
El món i les persones
necessiten una educació més integral, però per fer-la possible calen canvis
significatius en la consciència i en les pràctiques
pedagògiques. Es planteja, per facilitar aquests canvis, un itinerari
reflexiu amb diferents línies argumentals: antropològica, neurobiològica,
històrica, psicològica, social, cultural, existencial i espiritual, i també
la línia argumental ineludible de la racionalitat educativa. Es proporciona
una explicació sobre les motivacions de fons de les transformacions que estan
produint-se en els sistemes educatius capdavanters. Es fonamenten així les
bases per transformar el model educatiu actual en el de l’educació integral.
La formació és una
activitat planificada, cosa que vol dir que anticipem quins resultats volem
aconseguir i quin és el procés que seguirem per fer-ho possible. En aquest
sentit, un pla de formació comprèn un seguit d’accions formatives de tipologia
diferent, unes de més lligades a línies estratègiques o projectes singulars i d’altres
de vinculades a aspectes més rellevants; en la mateixa línia, hi ha accions
formatives que podríem considerar estàndards i d’altres de dissenyades a mida.
És obvi que, per una qüestió de recursos, hem de limitar l’abast de l’avaluació
de la transferència. No obstant això, el que sí que podem fer és actuar sobre
la fase de disseny de l’acció formativa, de manera que incorpori estratègies o
activitats que en facilitin l’aplicació al lloc de treball.
Per què innovar? Què és la innovació oberta? Com es connecten la creativitat i la innovació per ser competitius? Per què la tecnologia ens permet diferenciar-nos? La gestió de la innovació ha esdevingut un tema central de la gestió empresarial en els darrers anys. No és un tòpic: si no innovem, difícilment ens en sortirem. Aquest manual proposa al lector un recorregut per la gestió de la innovació en sis capítols. Es tracta d’un text pensat per aportar una visió sintètica de temes com ara les tipologies d’innovacions, el procés innovador i la seva gestió, la connexió entre estratègia i innovació, el paper de les polítiques de suport o les noves tendències en el camp de la innovació empresarial. El procés innovador requereix una certa sistematització en l’organització i gestió, i el lector trobarà en el text les bases per fer-la possible.
Aquest llibre proposa un viatge d’exploració emocional que comença en la
Constel·lació Fosca, formada per les galàxies Por, Ira i Tristesa. El repte
consisteix a explorar cada un dels seus planetes centrals, i trobar-hi els
recursos per a sortir d’aquest triangle
gravitacional que ens atrapa, i adreçar-nos cap a la Constel·lació Lluminosa,
on es troben els planetes Confiança, Serenitat i Alegria Els autors, experts en
educació i gestió emocional, han escrit un llibre interactiu que ajudarà el
lector a canviar la manera de tractar les seves emocions, per a comprendre-les
millor, i així aconseguir un major equilibri i benestar emocionals.
Amb aquest llibre aprendràs sobre: emocions; valors; clima emocional; ecologia
emocional; benestar; educació emocional; por; ira; tristesa; confiança;
serenitat; alegria; salut emocional; creixement
personal; gestió emocional; felicitat; vida; creativitat; pau; autonomia
personal; univers emocional; amor; energies
sostenibles; mecanismes de defensa; consciència; somnis; reinventar-se;
gratitud
Aquest llibre és fruit d’una
llarga experiència en formació i dinàmica de grups dins del camp del creixement
personal. Neix del convenciment que el temps és vida i la nostra vida, un
període per aprendre a estimar i a «fer-nos» persones.
Els autors han pres el
temps com a pretext per plantejar un ventall de qüestions, interrogants,
visions i propostes alternatives sobre la vida i la recerca individual de
sentit. Les dues variables que es relacionen al llarg del llibre, doncs, són el
temps i el seu impacte en l’evolució de l’ésser humà com a persona. El títol
del llibre, Donar temps a la vida, vol animar a incorporar una actitud d’obertura activa a la vida i al seu
sorprenent contingut: l’extraordinari misteri de la pròpia existència i d’aquest
món que ens envolta.
L’aposta
per la qualitat ha esdevingut el centre d’atenció de les estratègies
competitives de les empreses i destinacions turístiques. El concepte de
qualitat com a orientació al client s’ha establert amb fermesa en la cultura
organitzativa, però la posada en pràctica d’aquesta filosofia continua essent
un dels elements de la gestió més difícils d’aconseguir. Aquest llibre va
adreçat a qualsevol professional del sector turístic –ja sigui el seu àmbit d’actuació
públic o privat i el subsector d’activitat en què opera el del transport, una agència
o un allotjament– interessat en implantar un sistema de qualitat. Amb aquest objectiu
s’exposen els models de referència per a la gestió de la qualitat, prestant especial
atenció a les peculiaritats d’aquesta gestió en el sector serveis. A més es
detalla com implantar sistemes de qualitat tant en els establiments com en les
destinacions turístiques, per tal de definir, sistematitzar i millorar els seus
processos productius i de servei el client
Com diu l’educador Loris Malaguzzi, l’infant té un centenar de llenguatges que molt poques vegades se li reconeixen i li deixen experimentar i viure plenament. Aquest centenar, però, hi existeix! Aquest llibre pretén, a partir de les aportacions interdisciplinàries de la psicologia, de l’educació emocional, de la psicoteràpia, de les neurociències, de la psicolingüística, de la lingüística i de la didàctica del llenguatge oral i del llenguatge escrit, donar a conèixer les darreres teories innovadores sobre el paper i la funció del mestre en la construcció de l’infant lector i escriptor i la importància dels diferents llenguatges (corporal, emocional, artístic, oral, escrit, etc.) per ajudar el propi infant que descobreixi i ampliï les seves potencialitats com a ésser parlant, lector i escriptor en el món del segle XXI.
Aquest llibre pretén aportar, des de la pràctica, eines sobre la funció i el paper del mestre en la construcció de l’infant lector i escriptor, tot aprofundint en la importància que tenen diferents llenguatges (corporal, emocional, artístic, oral i escrit) a l’hora d’ajudar a formar un infant que pugui ser un parlant, lector i escriptor en el món del segle XXI.A més, cadascun dels assaigs mostra diferents experiències escolars que segueixen una metodologia innovadora amb la qual s’aborda l’ensenyament dels diferents llenguatges que necessita un infant per créixer com a persona i com a ésser lingüístic i comunicador a la nostra societat.
A finals del segle XX i principis del segle XXI, la major part dels països desenvolupats han experimentat canvis notables en els seus mercats de treball. Els reptes de la desocupació i els canvis en la composició de l’oferta i la demanda de treball estan darrere els fonaments de les diferents polítiques d’ocupació que han practicat les administracions públiques.
Aquests canvis s’han intensificat amb una sèrie de fenòmens com, la participació més gran de la dona en el mercat de treball, l’augment de la qualificació mitjana dels treballadors, la irrupció de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), l’envelliment de la població, la immigració, la crisi econòmica i la globalització. En aquest context és obvi que les polítiques d’ocupació tenen un paper cada vegada més important dins del conjunt de la política econòmica practicada arreu.
Aquest llibre, tenint en compte la importància cabdal de l’objectiu de la plena ocupació i la creixent rellevància de les polítiques d’ocupació, exposa les diferents qüestions teòriques i pràctiques sobre aquest tema. El lector podrà endinsar-se en l'objectiu de la plena ocupació, les teories sobre el mercat de treball, l'estratègia europea en aquesta matèria, les polítiques actives i passives que s'estan portant a la pràctica, com també en el mesurament de l'ocupació i la desocupació.
Aquest llibre reuneix les ponències presentades a la Jornada que, sota el títol de «Crisi, vulnerabilitat i pedagogia social: perspectiva humanista», va tenir lloc el dijous 18 d’abril del 2013 al Campus Mundet de la Universitat de Barcelona, sota l’organització del Centre Edith Stein i la Facultat de Pedagogia. Es tracta de donar a conèixer aquelles iniciatives personals i institucionals que han fet una contribució significativa en el treball de dignificació de les persones i de construcció d’una major justícia social per tal que ens siguin referents i finestres d’esperança en aquests temps convulsos que vivim. Noms com els de Lluïsa de Marillac, Josep Pedragosa, Pere Tarrés, Jean Vanier i Lorenzo Milani, a banda de Càritas, il·lustren ben bé el que diem, sense oblidar el marc general d’actuació i contextualització que dibuixa la professora Begoña Román, presidenta del Comitè d’Ètica de Serveis Socials de Catalunya i vocal del Comitè de Bioètica de Catalunya
Aquest llibre consta de quatre parts ben definides que abasten el complex fenomen de l'estrès. En primer lloc, es duu a terme una reflexió sobre qüestions com la manera com cal entendre l'estrès en general i el laboral en particular, allò que té l'estrès de subjectiu i allò que té d'objectiu, les respostes que donem davant de situacions estressores, els processos neurològics, les dimensions personals on afecta l?estrès i l'estrès social. En segon lloc, es presenten els qüestionaris elaborats pel grup GRELDO sobre els estressors laborals docents i sobre les simptomatologies més freqüents. A continuació, s'aborden un per un els elements estressors, fent especial atenció a aquells elements de l'entorn que afecten especialment el món docent i a aquells que generen estrès social. Finalment, s'ofereix una llarga llista de recursos personals que tothom té a l'abast per afrontar amb èxit les tensions derivades d'un excés d'estrès. Les diverses propostes, que s'exposen i s'acompanyen de tècniques per a dur a la pràctica, inclouen aspectes com l'alimentació, el son, l'horari dins la feina, la gestió del cos i la ment, les relacions, així com recursos per a afrontar l'estrès social.
Aquest text es planteja l'abordatge dels reptes i models innovadors que permeten desenvolupar accions d'acompanyament en els processos en els quals hi ha persones en situació de dependència. És per això que en aquests materials docents hi trobarem diverses oportunitats per fer una reflexió constant sobre la complementarietat necessària entre intervenció i acompanyament, entre l'atenció i el suport. De fet, l'acompanyament i el suport són dos conceptes que donen més espai a la persona per tal que pugui triar i potenciar la seva autonomia i autodeterminació personals, mentre que l'atenció i la intervenció representen una manera de treballar més directiva per part dels professionals de l'educació i els àmbits socials. Som, doncs, davant l'oportunitat de conèixer a fons els nous paradigmes teòrics que fonamenten els processos d'acompanyament, des d'una perspectiva de la innovació social i que ens ha de permetre dur a terme la nostra tasca diària amb uns criteris centrats cada vegada més en la persona, en les seves eleccions i en la seva capacitat d'autodeterminació personal.
Els éssers humans normalment produïm i entenem el llenguatge sense esforç i som capaços d'utilitzar-lo amb èxit en les situacions comunicatives més diverses. No obstant això, l'ús del llenguatge és un procés complex que requereix el funcionament perfecte de tot un seguit de subprocessos lingüístics. Aquest llibre analitza com els infants adquireixen la seva primera llengua. Així mateix, tracta l'estudi dels mecanismes mentals que els adults posem en marxa quan parlem i escoltem, quan escrivim i llegim. Finalment, també s'aborda el substrat neuronal del processament lingüístic i es presenten els trastorns del llenguatge que són conseqüència de dany cerebral, coneguts com a afàsies. En definitiva, aquest manual constitueix una eina de gran utilitat per a iniciar-se en el món de la psicolingüística i de la neurolingüística.
Estan preparades l'emprenedoria i les micro, petites i mitjanes empreses (MPIMES) catalanes per competir en el nou món global que basa la competitivitat en el coneixement? Ha canviat alguna cosa en el món de les MPIMES que ens faci pensar que podran articular la transformació i el futur de la nostra economia i la nostra societat? O, al contrari, ¿són una espècie social en perill d'extinció? Aquestes són algunes de les preguntes que han inspirat aquest llibre. A partir d'una recerca sobre les empreses catalanes creades en temps de crisi, aquest llibre analitza els determinants i els resultats de l'emprenedoria innovadora i el seu procés de generació de valor en xarxa. Els resultats ens confirmen bones notícies perquè, tot i la crisi, l'economia catalana amplia la seva base emprenedora innovadora, millora el seu procés de generació de valor i evoluciona cap a una xarxa de negocis. Tot un signe d'optimisme per al futur.
Els serveis socials han anat adquirint gran transcendència per als ciutadans i també per als professionals que practiquen la intervenció social, ja que constitueixen una de les formes de la intervenció esmentada. Per això, als esmentats professionals els cal un coneixement aprofundit d'aquest sector, des dels diferents punt de vista (tècnic, jurídic, organitzatiu, financer, gestió, etc.) per tal de poder-ne utilitzar adequadament les prestacions i actuacions en la seva pràctica professional. Aquesta obra pretén facilitar als interessats per l'àmbit social els elements que facilitin el coneixement sobre els antecedents, l'evolució i la situació actual dels serveis socials a Espanya i especialment a Catalunya, i també l'adquisició de les competències bàsiques per tal que disposin dels coneixements necessaris per al disseny i l'execució de les intervencions individuals i col·lectives en aquest sistema, i per al desenvolupament d?altres tasques professionals.
El Diagnòstic en Educació és una de les funcions principals dels professionals dedicats a l'orientació educativa. Un dels objectius fonamentals de la psicopedagogia és portar a terme l'avaluació i el diagnòstic individualitzat de la persona per tal de poder oferir-li una resposta respecte a les seves necessitats acadèmiques, afectives o relacionals.
Aquest llibre és fruit del treball de diferents historiadors de l'educació, provinents de diferents zones geogràfiques que es mostren apassionats per oferir mirades històriques a les problemàtiques socials actuals que ens acompanyen en les projeccions del futur. El llibre revisa els temes clau que ens permeten entendre l'actual praxis de l'Educació Social.
En aquest llibre l'autora incideix en la importància que té per a l'educació l'alfabetització emocional i l'adquisició d'habilitats de comunicació social i interpersonal. Proposa la narrativa com una eina més que pot educar en la prevenció d'actituds intolerants.
Sense deixar de banda els conceptes fonamentals que guien la intervenció psicoterapèutica, es presenten casos clínics detallats on es pot veure, gairebé pas a pas, el funcionament de la psicoteràpia, i com el terapeuta aplica la teoria.
Aquesta obra és una introducció a la descoberta de la capacitat humana del llenguatge. La fita principal del llibre és proveir al lector de les bases necessàries per tal que adquireixi i desenvolupi els coneixements bàsics sobre el processament del llenguatge, i sobre els principals àmbits d'estudi de la psicolingüística: comprensió, producció i adquisició. Es descriuen els problemes fonamentals, les principals opcions teòriques i els procediments d'investigació que hi ha en psicologia del llenguatge, els processos de l'activitat lingüística i la seva complexitat i les principals etapes en l'adquisició del llenguatge i els seus assoliments.
1. Responsable del tractament Identitat: OBERTA UOC PUBLISHING, SLU (d'ara endavant «OBERTA»). CIF: B - 62109772 Adreça postal: Rambla del Poblenou, 154 - 156, 08018. Contacte delegat de protecció de dades:dpd@uoc.edu
OBERTA, com a responsable del lloc web, de conformitat amb el que disposa el Reglament (UE) 2016/679, de 27 d’abril, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals (d’ara endavant, “RGPD”), i la Llei 34/2002, d’11 de juliol, de serveis de la societat de la informació i del comerç electrònic (LSSICE), us informa que ha implantat les mesures de seguretat necessàries d’índole tècnica i organitzativa, per garantir i protegir la confidencialitat, la integritat i la disponibilitat de les dades introduïdes.
2. Finalitats del tractament
Les dades que sol·licitem són adequades, pertinents i estrictament necessàries per a la finalitat per la qual es recullen i no són mai utilitzades per una finalitat diferent d’aquella per a la que han estat cedides. En cap cas s’obliga a facilitar-nos les dades, tanmateix, són absolutament necessàries per poder dur a terme els serveis que oferim.
L’usuari haurà d’emplenar tots els camps de cada formulari i, en conseqüència, haurà d’omplir els formularis amb dades veraces, exactes, completes i actualitzades. L’usuari serà l’únic responsable de qualsevol dany o perjudici, directe o indirecte, que ocasioni a OBERTA o a qualsevol tercer per completar els formularis amb dades falses, inexactes, incompletes o no actualitzades, o de terceres persones.
La nostra pàgina web obté les seves dades de caràcter personal mitjançant la recepció de diversos formularis i a través del correu electrònic. Les dades personals només s’utilitzen per a les següents finalitats:
Tramitar la compra de publicacions escollides per l’usuari i verificar la veracitat de les dades aportades per a les compres on line. Per dur a terme aquestes finalitats ens podem posar en contacte amb vostè per mitjà de les dades facilitades.
Gestionar l’enviament d’informació comercial sobre els serveis de realització editorial i també informació institucional relacionada amb els actes que es duen a terme des d’OBERTA o on que aquesta participa.
Gestionar qualsevol requeriment d’informació, aclariment, dubte o petició de publicació.
No obstant això, si no vol rebre les nostres comunicacions comercials per mitjà de correu electrònic, pot sol·licitar-ho seguint les instruccions que s’envien a cada enviament. No tractem les seves dades personals amb cap més altra finalitat que les que s’han descrit aquí, excepte per obligació legal o requeriment judicial.
3. Durada de conservació
Les dades corresponents a la compra de productes d’Editorial UOC es conserven durant el termini de vigència de la compra. Posteriorment, queden bloquejades fins que transcorrin els terminis de prescripció aplicables.
Les dades corresponents a la gestió de l’enviament d’informació sobre els serveis de realització editorial es conserven durant el termini necessari per dur a terme aquesta activitat. Posteriorment, queden bloquejades fins que transcorrin els terminis de prescripció aplicables.
Les dades facilitades per l’interessat per a subscriure’s al servei d’informació sobre els serveis de realització editorial es conserven fins que l’usuari manifesti la seva voluntat de suprimir-les.
4. Legitimació del tractament
La base legal per al tractament és el consentiment de l’interessat i, si escau, la derivada de la prestació d’un servei mitjançant un contracte.
5. Lloc on es desa la informació
La informació proporcionada es desa en els servidors de la UOC o en proveïdors i empreses encarregats del tractament de dades que tinguin els servidors en el territori de la Unió Europea o estiguin emparats pel Privacy Shield.
6. Cessió i transferència
Informem que les seves dades es tracten amb la màxima confidencialitat i són utilitzades de manera interna per a les finalitats indicades. Les dades facilitades es poden cedir a empreses del grup UOC (UOCX, SL, UOC i UOC Corporate) i empreses encarregades del tractament de dades (com ara proveïdors de serveis, serveis d’enviament de comunicacions, de missatgeria, de generació d’audiències similars, agències, etc.).
7. Drets de les persones interessades
Podeu sol·licitar l’exercici dels drets següents davant d’OBERTA presentant un escrit a l’adreça postal de l’encapçalament o enviant un missatge electrònic a ediuoc@uoc.edu i adjuntant una fotocòpia del DNI o qualsevol altre document anàleg en dret, com indica la llei.
8. Drets
Els drets que l’usuari pot exercir sobre la protecció de les seves dades de caràcter personal són els que s’especifiquen a continuació:
Dret d’accés: permet a l’interessat saber i obtenir informació sobre les dades de caràcter personal sotmeses a tractament.
Dret de rectificació o supressió: permet corregir errors i modificar les dades que siguin inexactes o incompletes.
Dret de cancel·lació: permet que se suprimeixin les dades que siguin inadequades o excessives.
Dret d’oposició: dret de l’interessat a què no es porti a terme el tractament de les seves dades de caràcter personal o se cessi el tractament que se’n fa.
Limitació del tractament: comporta el marcatge de les dades personals que es conserven, amb la finalitat de limitar-ne el tractament futur.
Portabilitat de les dades: facilitació de les dades que són objecte de tractament a l’interessat, per tal que pugui transmetre-les sense impediments a un altre responsable.
Dret a no ser objecte de decisions individuals automatitzades respecte a les quals l’interessat no hagi expressat el seu consentiment (inclosa l’elaboració de perfils).
Dret a no ser objecte d’una decisió basada en el tractament automatitzat que produeixi efectes o afecti significativament.
Dret a retirar el consentiment prestat en qualsevol moment.
L’interessat també té dret a presentar una reclamació davant l’autoritat de control si considera que es poden haver vulnerat els seus drets en relació amb la protecció de les seves dades.
9. Seguretat
OBERTA, en resposta a la confiança dipositada en nosaltres i tenint en compte la importància en matèria de protecció i confidencialitat que requereixen les dades personals de l’usuari, us informa que ha adoptat totes les mesures tècniques i organitzatives necessàries per salvaguardar-ne la seguretat, tal com exigeix la normativa vigent que regula el reglament de mitjans de seguretat dels fitxers que continguin dades de caràcter personal.
Tota la transmissió de dades personals i bancàries per a la realització de compres de publicacions es realitza mitjançant el xifrat de dades i amb certificat de servidor segur SSL.
10. Galetes (cookies)
Què són les galetes?
Les galetes o cookies són fitxers de text que es baixen a l’equip terminal de l’usuari (ordinador, tauleta, telèfon mòbil…) i que s’emmagatzemena a la memòria del navegador. Les dades contingudes a les galetes poden ser analitzades per OBERTA per millorar la usabilitat dels webs i oferir una informació i uns serveis més personalitzats.
Les dades de navegació recuperades per les galetes són anònimes i no s’associen a cap persona. La informació personal ha de ser facilitada a la UOC de manera explícita per l’usuari. L’usuari pot esborrar o desactivar les galetes des de la configuració dels navegadors. En aquest cas, la pàgina web continua essent operativa, però sense els avantatges de la personalització. Per a més detalls sobre l’ús, la gestió i la configuració de les galetes des dels navegadors, es recomana consultar el web: http://www.aboutcookies.org/
Quin tipus de galetes s’utilitzen a OBERTA?
Segons l’entitat que les gestiona:
Pròpies: són galetes que s’envien al terminal de l’usuari des d’un equip o domini gestionat per la UOC.
De tercers: són galetes que s’envien al terminal de l’usuari des d’un equip o domini no gestionat ni controlat per la UOC. En aquest cas, també s’inclouen les galetes instal·lades per la UOC que recullen informació gestionada per tercers. Les galetes de tercers es poden utilitzar per mesurar i analitzar el comportament dels usuaris amb l’objectiu de millorar la seva experiència al web de la UOC.
Segons el termini de temps que romanguin activades:
De sessió: recullen dades mentre l’usuari navega pel web de la UOC amb la finalitat d’oferir el servei sol·licitat. Caduquen o s’esborren quan es tanca el navegador.
Persistents: es desen al terminal de l’usuari. Caduquen en un període llarg o mitjà de temps, o no ho fan mai.
Segons la finalitat:
Tècniques: són les necessàries per a la navegació correcta per la pàgina web.
De personalització: permeten a l’usuari definir les característiques (idioma) per navegar per la pàgina web.
D’anàlisi: permeten l’anàlisi vinculada a la navegació duta a terme per l’usuari amb la finalitat de fer un seguiment de l’ús de la pàgina web, i també de fer estadístiques dels continguts més visitats, del nombre de visitants, etc.
Publicitàries.
Amb quines finalitats es fan servir les galetes a OBERTA?
Les finalitats de les galetes que es fan servir a OBERTA són les següents:
Tècniques. L’objectiu d’aquest tipus de galetes és possibilitar que la navegació per la pàgina sigui satisfactòria. Aquest tipus de galetes permet que el sistema reconegui els usuaris que s’han registrat i els recordi el nom d’usuari i la contrasenya, entre d’altres funcions.
De personalització. Aquestes galetes permeten que l’usuari accedeixi al web de la UOC amb algunes característiques de caràcter general predefinides, com ara l’idioma, el navegador o la localització geogràfica des d’on s’accedeix al servei. Aquesta informació dels usuaris permet a la UOC poder-los oferir un millor servei i més personalitzat.
Publicitàries. Aquestes galetes fan possible la gestió dels espais publicitaris basant-se en criteris com l’edició de continguts o els hàbits de navegació dels usuaris.
L’informem que pot activar o desactivar aquestes galetes seguint les instruccions del seu navegador d’internet.
11. Canvis en aquesta política de privacitat
La present política de privacitat ha estat establerta amb data 11/07/2018. OBERTA es reserva el dret de modificar aquesta política de privacitat per adaptar-la a novetats legislatives o jurisprudencials.
Codi IOC
Introdueix el teu codi IOC.
Per obtenir el codi cal que entris al campus i, un cop allà, et dirigeixis a la teva Secretaria FP i premis la pestanya Lliurament materials. Allà hi trobaràs una taula amb el nom del cicle del que t'has matriculat, l'editorial a la qual pertanyen els materials i l'enllaç. A sota de l'enllaç hi trobaràs el codi.