Durkheim és un dels clàssics de les ciències socials més llegit, i el seu influx en nombroses tendències teòriques no para de créixer. Ha demostrat ser un visionari, i no cal dubtar que en els propers decennis continuarà nodrint la nostra imaginació sociològica amb la seva inspiració. Aquest llibre tracta de fer una síntesi del seu pensament i un balanç del seu llegat.
Aquest llibre tracta, des dels seus diferents vessants, l'ètica i la deontologia de la comunicació, i n'estableix la corresponent tipologia, tot fent una anàlisi de les diverses formes que adopta. En l'actual comportament dels mitjans de comunicació, ni l'una ni l'altra gaudeixen del respecte i de la consideració que es mereixen. En aquesta obra trobareu un estudi holístic i interdisciplinari del que avui és la praxi real de l'ètica i de la preocupant crisi que l'afecta en una societat conflictiva i dominada per un capitalisme que exerceix, sense cap regulació, un poder immens i excessiu en tots els terrenys. Dissortadament, l'ètica ha estat ignorada molt sovint al llarg de la història, però avui, tot i el desenvolupament econòmic i tecnològic, la situació és encara més angoixant. L'autor defensa la urgent necessitat que tant els ciutadans com les institucions públiques i privades, començant per aquelles que tenen més poder, afirmin una consciència ètica. Altrament, l'existència real de la democràcia corre un gran perill.
Globalització, consumisme i societat líquida són conceptes que relacionem amb els intents més recents de la sociologia per mirar d'explicar el nostre món. Però, n'entenem el sentit últim, els fonaments i com ens poden ajudar a ser més crítics i reflexius? Aquest llibre ens en dóna les claus.
Les xarxes socials com a estructures de relació entre persones han existit sempre, però darrerament interessants descobriments sobre les seves propietats i la seva popularitat als mitjans socials en línia, n'han incrementat l'interès. Aquest volum constitueix una introducció interdisciplinària, senzilla però rigorosa, al fenomen de les xarxes socials. El contingut es divideix en tres parts. En una primera part, es presenten els fonaments generals del que ja sovint s'anomena la "ciència de les xarxes" i que s'ha anat desenvolupant amb les aportacions de diverses disciplines des de mitjans del segle passat fins a l'actualitat. La segona part es dedica a repassar les característiques específiques de les xarxes socials, és a dir, d?aquelles xarxes en les quals els nodes són persones o grups de persones i els lligams relacions socials. Finalment, la tercera part aprofundeix en un dels aspectes més interessants de les xarxes socials: la seva funció clau en els fenòmens de transmissió d'informació i creació i difusió de coneixement
Va passar quan ningú ho esperava. En un món pres de la crisi econòmica, del cinisme polític, de la buidor cultural i de la desesperança, simplement va passar. Les persones, connectades a través de les xarxes socials d'internet, van començar a agrupar-se en aquests espais d'autonomia i, des de la seguretat del ciberespai, van ocupar els carrers i a elaborar projectes lligats a les seves veritables preocupacions, per sobre de les ideologies i dels interessos dominants, reclamant el seu dret a fer història. En tots els casos van ignorar els partits polítics, van desconfiar dels mitjans de comunicació, no van reconèixer cap lideratge i van rebutjar tota organització formal, debatent col·lectivament i prenent les seves decisions en assemblees locals i a través d'internet. Des de Tunis i Islàndia fins a la revolució egípcia i el moviment Ocupem Wall Street, passant pels indignats a Espanya, Manuel Castells projecta llum sobre aquests moviments -la formació, la dinàmica, els valors i les perspectives de transformació social-, que s'han estès per 82 països. A més de la seva aclaridora i apassionant anàlisi, l'autor identifica les noves vies del canvi social que han sorgit durant aquest segle i planteja hipòtesis sobre les seves implicacions pràctiques. Un llibre, en definitiva, imprescindible per comprendre -i canviar- el nostre món.
Walter Lippmann (1889-1974) va ser un dels periodistes nord-americans més influents del segle XX. El 1922 la seva obra Public Opinion posa les bases del concepte d’opinió pública. L’obra relata com, a partir del periodisme, Lippmann reflexiona com neix la societat mediàtica, com es construeix l’opinió pública i les tensions de la democràcia i la principal font de coneixement contemporani: el periodisme. La pugna entre informació i propaganda, la lluita per conèixer, veritablement, què passa al món.
La creativitat no és innata. El copywriting s’aprèn. De la mateixa manera que podem treballar els músculs del cos, podem entrenar el cervell a pensar de manera creativa.
Aquest llibre pretén explicar què és el copywriting o la redacció publicitària, els seus principis, les funcions del redactor, el procés de conceptualització, el poder de l’storytelling per explicar bones històries, i el paper de l’humor per captar l’atenció. Combina teoria i pràctica amb una activitat al final de cada capítol. El que és difícil no és escriure per a diferents mitjans o entorns digitals, sinó escriure bons textos amb un propòsit concret: persuadir a qui els llegeix.
Aquest llibre, el primer en llengua catalana que aborda exclusivament el fenomen de les tècniques de les relacions públiques, ofereix un estudi exhaustiu de les diferents eines de les relacions amb la premsa, la comunicació interna i les relacions amb la comunitat.
Tren de llarg recorregut és només un títol que recull 52 articles, posts si es prefereix, publicats durant un any a lavanguardia.es, que han estat escrits més amb el cor que amb purisme literari. Un cop allunyat de les responsabilitats i tensions que provoca el món de l’empresa, vaig creure arribat el moment de dedicar-me al que ha estat una de les meves passions en aquesta vida: contar històries, vivències, viatges, llocs, personatges. Escriure, en una paraula.
El blog no té una temàtica central o determinada, no està especialitzat en cap disciplina de les arts, la política, l’esport, l’agricultura o la religió. És en aquesta indeterminació on neix la idea de posar el tren com a protagonista d’un metafòric recorregut vital, que travessarà muntanyes, creurà l’Atlàntic i es capbussarà en les profunditats de la Mediterrània. No hi ha cap destinació de les que aquí es mencionen que sigui inventada o no l’hagi visitat en el seu moment.
Les teories de la comunicació analitzen el fenomen de la comunicació des d'una perspectiva científica. En aquesta obra, presentem una ordenació d'aquest saber acumulat des del segle passat fins a l'actualitat. Des dels seus inicis, les teories de la comunicació han analitzat quin és l'impacte comunicatiu de les tecnologies i aquest continua essent el seu gran repte.
La competició de països, nacions, ciutats i regions per captar recursos, talent, infraestructures o esdeveniments, entre altres aspectes, ha provocat l'adveniment d'una lluita renovada per la singularitat, pel reconeixement i per la diferenciació, per una hegemonia simbòlica que cotitza a l'alça en el context d'una emergent economia de la identitat. En aquest context, els territoris cedeixen les seves projeccions habituals d'identitat territorial a una nouvinguda identitat simbòlica, gestionada, en part, mitjançant la transformació de territoris en marques. La determinació d'un estat de la qüestió amb voluntat holística, que endreci i alhora ordeni el que s'ha dit i el que s'ha fet sobre això, per tal de situar en perspectiva les implicacions inherents a la construcció de marques (branding) per a espais geogràfics, esdevé l'objectiu principal d'aquesta obra.
El sector de la comunicació viu una profunda transformació, agreujada per la crisi econòmica global i la del sector de la construcció. Internet ha marcat el canvi dels hàbits de consum de mitjans de comunicació per part d'una ciutadania que prioritza el consum d'informacions gratuïtes i que té accés a eines digitals del web 2.0 per participar en el debat públic i generar els seus propis continguts. La democratització de la informació com a expressió idealitzada d'una era de gran soroll i una allau d'impactes d'actualitat, una era de sobreinformació sense precedents, situa els professionals davant d'un repte important: adaptar-se al nou context preservant els principis de rigor i credibilitat de l'ofici. La convergència tecnològica i audiovisual és imparable. Les noves generacions de periodistes han de ser polivalents i multimèdia, és a dir, competents per afrontar la convergència de plataformes i suports. No han de fer de la tecnologia, que permet guanyar en agilitat i redueix costos, un problema; més ràpid i més barat no ha de voler dir menys rigorós. Així doncs, no ha de ser tampoc l'excusa per deixar la informació només en mans dels ciutadans.
1. Responsable del tractament Identitat: OBERTA UOC PUBLISHING, SLU (d'ara endavant «OBERTA»). CIF: B - 62109772 Adreça postal: Rambla del Poblenou, 154 - 156, 08018. Contacte delegat de protecció de dades:dpd@uoc.edu
OBERTA, com a responsable del lloc web, de conformitat amb el que disposa el Reglament (UE) 2016/679, de 27 d’abril, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals (d’ara endavant, “RGPD”), i la Llei 34/2002, d’11 de juliol, de serveis de la societat de la informació i del comerç electrònic (LSSICE), us informa que ha implantat les mesures de seguretat necessàries d’índole tècnica i organitzativa, per garantir i protegir la confidencialitat, la integritat i la disponibilitat de les dades introduïdes.
2. Finalitats del tractament
Les dades que sol·licitem són adequades, pertinents i estrictament necessàries per a la finalitat per la qual es recullen i no són mai utilitzades per una finalitat diferent d’aquella per a la que han estat cedides. En cap cas s’obliga a facilitar-nos les dades, tanmateix, són absolutament necessàries per poder dur a terme els serveis que oferim.
L’usuari haurà d’emplenar tots els camps de cada formulari i, en conseqüència, haurà d’omplir els formularis amb dades veraces, exactes, completes i actualitzades. L’usuari serà l’únic responsable de qualsevol dany o perjudici, directe o indirecte, que ocasioni a OBERTA o a qualsevol tercer per completar els formularis amb dades falses, inexactes, incompletes o no actualitzades, o de terceres persones.
La nostra pàgina web obté les seves dades de caràcter personal mitjançant la recepció de diversos formularis i a través del correu electrònic. Les dades personals només s’utilitzen per a les següents finalitats:
Tramitar la compra de publicacions escollides per l’usuari i verificar la veracitat de les dades aportades per a les compres on line. Per dur a terme aquestes finalitats ens podem posar en contacte amb vostè per mitjà de les dades facilitades.
Gestionar l’enviament d’informació comercial sobre els serveis de realització editorial i també informació institucional relacionada amb els actes que es duen a terme des d’OBERTA o on que aquesta participa.
Gestionar qualsevol requeriment d’informació, aclariment, dubte o petició de publicació.
No obstant això, si no vol rebre les nostres comunicacions comercials per mitjà de correu electrònic, pot sol·licitar-ho seguint les instruccions que s’envien a cada enviament. No tractem les seves dades personals amb cap més altra finalitat que les que s’han descrit aquí, excepte per obligació legal o requeriment judicial.
3. Durada de conservació
Les dades corresponents a la compra de productes d’Editorial UOC es conserven durant el termini de vigència de la compra. Posteriorment, queden bloquejades fins que transcorrin els terminis de prescripció aplicables.
Les dades corresponents a la gestió de l’enviament d’informació sobre els serveis de realització editorial es conserven durant el termini necessari per dur a terme aquesta activitat. Posteriorment, queden bloquejades fins que transcorrin els terminis de prescripció aplicables.
Les dades facilitades per l’interessat per a subscriure’s al servei d’informació sobre els serveis de realització editorial es conserven fins que l’usuari manifesti la seva voluntat de suprimir-les.
4. Legitimació del tractament
La base legal per al tractament és el consentiment de l’interessat i, si escau, la derivada de la prestació d’un servei mitjançant un contracte.
5. Lloc on es desa la informació
La informació proporcionada es desa en els servidors de la UOC o en proveïdors i empreses encarregats del tractament de dades que tinguin els servidors en el territori de la Unió Europea o estiguin emparats pel Privacy Shield.
6. Cessió i transferència
Informem que les seves dades es tracten amb la màxima confidencialitat i són utilitzades de manera interna per a les finalitats indicades. Les dades facilitades es poden cedir a empreses del grup UOC (UOCX, SL, UOC i UOC Corporate) i empreses encarregades del tractament de dades (com ara proveïdors de serveis, serveis d’enviament de comunicacions, de missatgeria, de generació d’audiències similars, agències, etc.).
7. Drets de les persones interessades
Podeu sol·licitar l’exercici dels drets següents davant d’OBERTA presentant un escrit a l’adreça postal de l’encapçalament o enviant un missatge electrònic a ediuoc@uoc.edu i adjuntant una fotocòpia del DNI o qualsevol altre document anàleg en dret, com indica la llei.
8. Drets
Els drets que l’usuari pot exercir sobre la protecció de les seves dades de caràcter personal són els que s’especifiquen a continuació:
Dret d’accés: permet a l’interessat saber i obtenir informació sobre les dades de caràcter personal sotmeses a tractament.
Dret de rectificació o supressió: permet corregir errors i modificar les dades que siguin inexactes o incompletes.
Dret de cancel·lació: permet que se suprimeixin les dades que siguin inadequades o excessives.
Dret d’oposició: dret de l’interessat a què no es porti a terme el tractament de les seves dades de caràcter personal o se cessi el tractament que se’n fa.
Limitació del tractament: comporta el marcatge de les dades personals que es conserven, amb la finalitat de limitar-ne el tractament futur.
Portabilitat de les dades: facilitació de les dades que són objecte de tractament a l’interessat, per tal que pugui transmetre-les sense impediments a un altre responsable.
Dret a no ser objecte de decisions individuals automatitzades respecte a les quals l’interessat no hagi expressat el seu consentiment (inclosa l’elaboració de perfils).
Dret a no ser objecte d’una decisió basada en el tractament automatitzat que produeixi efectes o afecti significativament.
Dret a retirar el consentiment prestat en qualsevol moment.
L’interessat també té dret a presentar una reclamació davant l’autoritat de control si considera que es poden haver vulnerat els seus drets en relació amb la protecció de les seves dades.
9. Seguretat
OBERTA, en resposta a la confiança dipositada en nosaltres i tenint en compte la importància en matèria de protecció i confidencialitat que requereixen les dades personals de l’usuari, us informa que ha adoptat totes les mesures tècniques i organitzatives necessàries per salvaguardar-ne la seguretat, tal com exigeix la normativa vigent que regula el reglament de mitjans de seguretat dels fitxers que continguin dades de caràcter personal.
Tota la transmissió de dades personals i bancàries per a la realització de compres de publicacions es realitza mitjançant el xifrat de dades i amb certificat de servidor segur SSL.
10. Galetes (cookies)
Què són les galetes?
Les galetes o cookies són fitxers de text que es baixen a l’equip terminal de l’usuari (ordinador, tauleta, telèfon mòbil…) i que s’emmagatzemena a la memòria del navegador. Les dades contingudes a les galetes poden ser analitzades per OBERTA per millorar la usabilitat dels webs i oferir una informació i uns serveis més personalitzats.
Les dades de navegació recuperades per les galetes són anònimes i no s’associen a cap persona. La informació personal ha de ser facilitada a la UOC de manera explícita per l’usuari. L’usuari pot esborrar o desactivar les galetes des de la configuració dels navegadors. En aquest cas, la pàgina web continua essent operativa, però sense els avantatges de la personalització. Per a més detalls sobre l’ús, la gestió i la configuració de les galetes des dels navegadors, es recomana consultar el web: http://www.aboutcookies.org/
Quin tipus de galetes s’utilitzen a OBERTA?
Segons l’entitat que les gestiona:
Pròpies: són galetes que s’envien al terminal de l’usuari des d’un equip o domini gestionat per la UOC.
De tercers: són galetes que s’envien al terminal de l’usuari des d’un equip o domini no gestionat ni controlat per la UOC. En aquest cas, també s’inclouen les galetes instal·lades per la UOC que recullen informació gestionada per tercers. Les galetes de tercers es poden utilitzar per mesurar i analitzar el comportament dels usuaris amb l’objectiu de millorar la seva experiència al web de la UOC.
Segons el termini de temps que romanguin activades:
De sessió: recullen dades mentre l’usuari navega pel web de la UOC amb la finalitat d’oferir el servei sol·licitat. Caduquen o s’esborren quan es tanca el navegador.
Persistents: es desen al terminal de l’usuari. Caduquen en un període llarg o mitjà de temps, o no ho fan mai.
Segons la finalitat:
Tècniques: són les necessàries per a la navegació correcta per la pàgina web.
De personalització: permeten a l’usuari definir les característiques (idioma) per navegar per la pàgina web.
D’anàlisi: permeten l’anàlisi vinculada a la navegació duta a terme per l’usuari amb la finalitat de fer un seguiment de l’ús de la pàgina web, i també de fer estadístiques dels continguts més visitats, del nombre de visitants, etc.
Publicitàries.
Amb quines finalitats es fan servir les galetes a OBERTA?
Les finalitats de les galetes que es fan servir a OBERTA són les següents:
Tècniques. L’objectiu d’aquest tipus de galetes és possibilitar que la navegació per la pàgina sigui satisfactòria. Aquest tipus de galetes permet que el sistema reconegui els usuaris que s’han registrat i els recordi el nom d’usuari i la contrasenya, entre d’altres funcions.
De personalització. Aquestes galetes permeten que l’usuari accedeixi al web de la UOC amb algunes característiques de caràcter general predefinides, com ara l’idioma, el navegador o la localització geogràfica des d’on s’accedeix al servei. Aquesta informació dels usuaris permet a la UOC poder-los oferir un millor servei i més personalitzat.
Publicitàries. Aquestes galetes fan possible la gestió dels espais publicitaris basant-se en criteris com l’edició de continguts o els hàbits de navegació dels usuaris.
L’informem que pot activar o desactivar aquestes galetes seguint les instruccions del seu navegador d’internet.
11. Canvis en aquesta política de privacitat
La present política de privacitat ha estat establerta amb data 11/07/2018. OBERTA es reserva el dret de modificar aquesta política de privacitat per adaptar-la a novetats legislatives o jurisprudencials.
Codi IOC
Introdueix el teu codi IOC.
Per obtenir el codi cal que entris al campus i, un cop allà, et dirigeixis a la teva Secretaria FP i premis la pestanya Lliurament materials. Allà hi trobaràs una taula amb el nom del cicle del que t'has matriculat, l'editorial a la qual pertanyen els materials i l'enllaç. A sota de l'enllaç hi trobaràs el codi.