Buy
Bookshop
El llenguatge oral i escrit a l'escola: bones pràctiques
AnonymousUser
Index
El llenguatge oral i escrit a l'escola: bones pràctiques
(1)
(2)
(3)
(4)
(5)
(6)
Introducció
Els primers llenguatges. El llenguatge oral a l’escola
Cos i emoció dins de l’escola. Experimentam, sentim, aprenem
Cos i emoció dins de l’escola. Experimentam, sentim, aprenem
Lluïsa Ortiz Elegido
1. El docent novell
2. Actitud oberta i flexible
3. El lloc únic de cadascú dins el grup
4. L’escola del segle XXI
5. Experiència corporal en el dia a dia. Anam a l’escola amb el cos
6. Consciència envers les emocions
7. Emoció i aprenentatge
8. Estratègies i activitats
Referències bibliogràfiques
Dificultats de parla i realització del perfil fonològic
Dificultats de parla i realització del perfil fonològic
Eva Aguilar-Mediavilla, Lucía Buil-Legaz, Daniel Adrover-Roig
1. Dificultats de parla
1.1. Les dislàlies i els trastorns articulatoris
1.2. Els retards i trastorns fonològics: diferències conceptuals
1.3. Problemes de la parla associats a altres patologies: retard mental, problemes orgànics, pèrdua auditiva i trastorn específic del llenguatge (TEL)
1.3.1. Pèrdua auditiva
1.3.2. Retard mental
1.3.3. Problemes orgànics de base anatòmica
1.3.4. Problemes orgànics de base neurològica
1.3.5. Problemes en l’aprenentatge del llenguatge
2. Realització del perfil foneticofonològic
2.1. Prova de rastreig
2.2. Prova de valoracions complementàries
2.3. Perfil foneticofonològic
2.3.1. Prova de denominació:
2.3.2. Prova de narració
2.3.3. Prova de discriminació
2.3.4. Fulls de resum del perfil fonològic
3. Conclusions
4. Activitats
5. Fonts i recursos
Referències bibliogràfiques
Llenguatge oral i jocs de llengua a la primera infància. Aplicacions didàctiques
Llenguatge oral i jocs de llengua a la primera infància. Aplicacions didàctiques
Ramon Bassa i Martín
1. Quines característiques tenen els jocs de llengua populars que la fan atractiva per als infants?
2. Com treballar didàcticament els jocs de llengua? Tipologies
2.1. La consciència fonològica
2.2. Els jocs de llengua en l’alfabetització inicial. Tipologies
2.3. El joc dels sons: les onomatopeies i els embarbussaments. Aplicacions didàctiques
2.3.1. Les onomatopeies i la seva utilització didàctica
2.3.2. Els embarbussaments i la seva utilització didàctica
2.4. El joc amb l’enigma: les endevinalles
2.5. El joc amb la sentència: els refranys i les frases fetes
2.6. El joc amb el ritme: les cantarelles i cançonetes infantils
2.7. El joc narratiu: les rondalles i la contística
2.8. El joc de l’expressió estètica: poemes i gloses
2.9. El joc de l’humor: els acudits, les preguntes...
3. Qüestionari per a una autoavaluació de la pràctica docent respecte als jocs lingüístics
4. A tall de conclusió
5. Activitats
6. Fonts i recursos bàsics
6.1. Bibliografia bàsica amb enfocament didàctic
6.1.2. Alguns estudis més teòrics
Referències bibliogràfiques
Referències bibliogràfiques
7. Webgrafia
Experiències escolars a l’educació infantil i primària
Experiències escolars a l’educació infantil i primària
Infants amb dificultats de comunicació i llenguatge oral a l’entorn educatiu: intervenció a l’aula. Una proposta inclusiva i curricular
Infants amb dificultats de comunicació i llenguatge oral a l’entorn educatiu: intervenció a l’aula. Una proposta inclusiva i curricular
Miquela Sastre Vidal
1. Presentació
2. Les dificultats de comunicació i llenguatge a l’entorn escolar: contextualització
3. L’infant dins el context: l’aula com a entorn comunicatiu
4. Intervenció dins l’aula amb alumnes amb dificultats de comunicació i llenguatge: una proposta d’actuació inclusiva, curricular i col· laborativa
4.1. Adaptació de les estratègies comunicatives dels docents
4.2. Procés d’actuació en deu passos
4.2.1. Primer pas: nivell inicial de competència comunicativa i lingüística. Detecció
4.2.2. Segon pas: observació sistematitzada. Recollida d’informació rellevant. Qüestionaris d’informació per a mestres
4.2.3. Tercer pas: procés d’avaluació. Recollida i anàlisi de mostres del llenguatge espontani a diferents contexts i interlocutors. Altres proves i dimensions
4.2.4. Quart pas: analitzar la informació per tal d’arribar a la comprensió del sistema comunicatiu lingüístic
4.2.5. Cinquè pas: coordinar amb l’equip docent l’enfocament. Aspectes bàsics de la intervenció
4.2.6. Sisè pas: plantejar hipòtesis sobre els aspectes concrets a treballar a partir del nivell de competència curricular. Programar
4.2.7. Setè pas: organització de les sessions. Partir de les situacions reals d’aula
4.2.8. Vuitè pas: adaptar les activitats ordinàries a les necessitats específiques dels alumnes
4.2.9. Novè pas: preparar materials i estratègies de suport per a totes les àrees curriculars, tots els entorns i totes les situacions
4.2.10. Desè pas: avaluar periòdicament el treball que es va realitzant
Referències bibliogràfiques
Escoltar per comprendre, escoltar per aprendre
Escoltar per comprendre, escoltar per aprendre
Maite Sbert Rosselló
1. L’escolta com a base per a tots els aprenentatges
2. El paper del professorat i de l’alumnat en el procés d’aprendre i ensenyar a escoltar millor
2.1. El paper del professorat: aprendre i ensenyar a escoltar millor
2.2. El paper de l’alumnat: aprendre a escoltar de forma conscient i amb diferents finalitats
3. Situacions i activitats d’escolta segons la tipologia textual
4. La interrelació de sabers
5. L’avaluació de l’escolta
6. Activitats
7. Fonts i recursos
Referències bibliogràfiques
El Cicle Preparatori de Llenguatge Experiències escolars a l’Educació Infantil i Primer Cicle de Primària
El Cicle Preparatori de Llenguatge Experiències escolars a l’Educació Infantil i Primer Cicle de Primària
Jaume Albertí
1. Escoles sense graus i o immersió de nivells
1.1. Evolució històrica de les escoles
1.2. Evolució de l’Escola de Deià
1.3. Tipus d’agrupaments d’alumnes
1.4. Avantatges de la immersió en l’aprenentatge
2. Autoaprenentatge de la lectoescriptura
2.1. Els llibrets
2.2. Criteris per a l’ordenament de l’estudi de les consonants
3. Escrits infantils i revistes escolars
3.1. Textos
3.2. Passes setmanals per a la confecció d’escrits
3.3. Passes cada final de trimestre per a la confecció de la revista
4. La biblioteca, dinàmica lectora i oral
4.1. Tipus de biblioteca i funcions
5. Jocs de paraules i línies
5.1. Primer joc: historietes
5.2. Segon joc: paraules
5.3. Tercer joc: línies
6. Primeres passes ortogràfiques
6.1. Català Rock
7. Fonaments de mestres, alumnes i col·legis
7.1. Mestres i alumnes
7.2. Escola i Administració
Referències bibliogràfiques
La biblioteca escolar com a eina educativa al servei de l’ensenyament-aprenentatge i el foment de la lectura i l’escriptura
La biblioteca escolar com a eina educativa al servei de l’ensenyament-aprenentatge i el foment de la lectura i l’escriptura
Antònia Pol Torres
1. La biblioteca escolar immersa dins el projecte educatiu del centre
1.1. Aspectes que marquen el procés d’ensenyament aprenentatge de la llengua al CEIP Badies
1.1.1. Lectura
1.1.2. Escriptura
1.1.3. Parlar i escoltar
1.1.4. Com relacionam l’acte de llegir i escriure
2. Projecte de biblioteca escolar
3. Accions que duem a terme amb relació a l’alumnat
3.1. Formació d’usuaris
3.2. Programa d’animació lectora i escriptora
3.2.1. Racons literaris i celebracions especials
3.2.2. Préstec de llibres
3.2.3. Rebre la visita d’alguns contadors de contes o escriptors
3.2.4. Relacionar la lectura amb l’escriptura
3.3. Competència digital
3.3.1. En els projectes documentals utilitzam els blocs com a dossier d’aprenentatge del treball
4. Accions que duem a terme amb relació a les famílies
4.1. El bloc Baditeca
4.2. Butlletí informatiu trimestral
4.3. Grup d’amics col·laboradors de la biblioteca
4.4. Els tallers i contacontes
5. Supòsit pràctic
Referències bibliogràfiques
In this book:
Content of the Book
My notes
My highlights
Settings
Font:
- Original Font -
Arial
Courier
Georgia
Palatino
Sans Forgetica
Tahoma
Times New Roman
Verdana
Text size:
Aa
Aa
Reset text size
Background color:
Aa
Aa
Aa
Aa
Interface language:
English (US)
English (UK)
Español
Català
Bookmarks
Highlights
Notes
Facebook
Twitter
LinkedIn
Dictionary
Wikipedia
1
El llenguatge oral i escrit a l'escola: bones pràctiques
·