Buy
Bookshop
Trastorns del desenvolupament i necessitats educatives especials
AnonymousUser
Index
Trastorns del desenvolupament i necessitats educatives especials
Cover Page
Half Title
Title Page
Copyright
Copyright (1)
Dedication
Índice
Presentació
Capítol I. El retard mental
Introducció
1. El concepte de retard mental
1.1. Evolució històrica
1.2. Definició i classificacions
1.3. Algunes conseqüències pedagògiques d’aquest nou enfocament
2. Aspectes evolutius de les persones amb retard mental
2.1. Possibles causes del retard mental. Condicions etiològiques
2.2. Característiques bàsiques de les persones amb retard mental
2.3. La qualitat de vida de les persones amb retard mental: necessitats més freqüents en les diverses etapes i suports més adequats
3. Identificació i valoració de les necessitats educatives especials dels alumnes amb retard mental al llarg del procés educatiu
3.1. Cap a un enfocament interactiu i contextual de la valoració de les necessitats educatives especials dels alumnes amb retard mental
3.2. El procés d’identificació de les necessitats educatives especials dels alumnes amb retard mental. Àmbits que cal explorar
3.3. El paper del psicopedagog en aquest procés
4. L’educació dels alumnes amb retard mental
4.1. Criteris per a l’escolarització dels alumnes amb retard mental
4.2. La resposta educativa
4.3. El paper del psicopedagog
5. El context familiar dels alumnes amb retard mental
5.1. Les famílies dels alumnes amb retard mental: necessitats més freqüents
5.2. Continguts i formes de suport a les famílies
5.3. L’assessorament a les famílies
5.4. El paper del psicopedagog
Resum
Capítol II. La discapacitat auditiva
Introducció
1. Aspectes mèdics de la sordesa: descripció i diagnòstic
1.1. L’audició normal
1.2. Tipus de sordesa
1.3. Etiologia de la sordesa
1.4. El mesurament de l’audició: principals proves diagnòstiques
2. Comunicació, llenguatge i interacció social
2.1. Diferents ambients lingüístics
2.2. L’adquisició de la llengua oral
2.3. L’adquisició de la llengua de signes
3. Desenvolupament cognitiu
3.1. Diferents estudis i interpretacions
3.2. La intel·ligència sensoriomotriu
3.3. El desenvolupament del joc simbòlic
3.4. Pensament lògic concret i hipoteticodeductiu
3.5. La representació del coneixement
4. L’avaluació dels alumnes amb discapacitat auditiva
4.1. Avaluació de les capacitats i les competències de l’alumne
4.2. Avaluació del context escolar
4.3. Avaluació del context familiar
5. L’escolarització dels alumnes sords
5.1. El debat sobre la integració escolar
5.2. Resultats de les investigacions
5.3. Modalitats d’organització del currículum
5.4. Factors que s’han de valorar
5.5. La situació a Europa
6. El procés d’ensenyament
6.1. Sistemes visuals de comunicació
6.2. Models educatius
6.3. La lectura i els alumnes sords
6.4. Les adaptacions curriculars
7. Les funcions del psicopedagog
7.1. Teoria i pràctica de la intervenció psicopedagògica
7.2. Les funcions psicopedagògiques
Resum
Capítol III. La discapacitat visual
Introducció
1. La discapacitat visual
1.1. Breu evolució històrica de la situació de les persones amb discapacitat visual
1.2. Definició de discapacitat visual
1.3. Anatomia i fisiologia de la visió
1.4. Etiologia i prevalença de la discapacitat visual
2. Aspectes evolutius de les persones amb discapacitat visual
2.1. Característiques bàsiques del desenvolupament de les persones amb discapacitat visual. Implicacions per a la seva educació
2.2. Aproximació psicològica a la ceguesa
2.3. El temperament i el nen amb dèficit visual: característiques del temperament
2.4. Implicacions per a l’educació de les persones amb discapacitat visual
2.5. La qualitat de vida de les persones amb discapacitat visual: necessitats més freqüents de les diverses etapes i suports més adequats
2.6. Nounats amb dèficit visual. Peculiaritats. Orientacions que s’han de considerar. Orientacions a pares i professionals
3. Identificació i valoració de les necessitats educatives especials, al llarg del procés educatiu, dels alumnes amb discapacitat visual
3.1. Cap a un enfocament interactiu i contextual del procés de valoració
3.2. El procés d’identificació de les necessitats educatives més freqüents
3.3. El paper del psicopedagog en aquest procés
4. L’educació dels alumnes amb discapacitat visual
4.1. Criteris per a l’escolarització dels alumnes amb discapacitat visual
4.2. La resposta educativa. El paper del psicopedagog
5. El context familiar de les persones amb discapacitat visual
5.1. Trets característics bàsics de les famílies dels alumnes amb discapacitat visual i necessitats més freqüents
5.2. Continguts i formes de suport a les famílies. El paper del psicopedagog
6. La investigació actual en el camp de la discapacitat visual
Resum
Annexos
Capítol IV. La discapacitat motriu
Introducció
1. La discapacitat motriu: evolució històrica i definició
1.1. Breu evolució històrica de l’atenció educativa als alumnes amb discapacitat motriu
1.2. La definició de discapacitat motriu
2. Els aspectes evolutius de les persones amb discapacitat motriu
2.1. Tipus i característiques principals de la discapacitat motriu
2.2. Etiologia i prevenció de la discapacitat motriu
2.3. Característiques bàsiques del desenvolupament de les persones amb discapacitat motriu
2.4. Implicacions per a l’educació i la qualitat de vida
3. Identificació i valoració de les necessitats educatives especials dels alumnes amb discapacitat motriu al llarg del procés educatiu
3.1. Cap a un enfocament interactiu i contextual del procés de valoració
3.2. Els àmbits de la valoració
4. L’educació dels alumnes amb discapacitat motriu: criteris i condicions per a la seva escolarització
4.1. Aspectes curriculars: objectius, continguts d’aprenentatge, metodologia i estratègies bàsiques
4.2. Els recursos personals
4.3. Recursos ambientals i materials: els sistemes augmentatius i alternatius per a la comunicació, l’habilitació i l’accés al currículum escolar
5. El context familiar de les persones amb discapacitat motriu
5.1. Trets característics bàsics de les famílies dels alumnes amb discapacitat motriu i necessitats més freqüents
5.2. Continguts i formes de suport a les famílies. El paper del psicopedagog
Resum
Capítol V. L’autisme
Introducció
1. L’autisme i els trastorns profunds del desenvolupament
1.1. L’evolució històrica de l’atenció educativa als alumnes amb autisme i trastorns profunds del desenvolupament
1.2. Definició de l’autisme i dels trastorns profunds del desenvolupament
2. Aspectes evolutius de les persones amb autisme
2.1. Tipus, graus, etiologia i prevalença de l’autisme
2.2. Característiques bàsiques del desenvolupament de les persones amb autisme
2.3. La qualitat de vida de les persones amb autisme: necessitats més freqüents en les diverses etapes i suports necessaris
3. Identificació i valoració de les necessitats educatives especials dels alumnes amb autisme al llarg del procés educatiu
3.1. Un enfocament interactiu i contextual del procés de valoració
3.2. Àmbits de valoració
3.3. El paper del psicopedagog en el procés de valoració
4. L’educació dels alumnes amb autisme
4.1. Criteris d’escolarització dels infants amb autisme
4.2. La resposta educativa. El paper del psicopedagog
5. El context familiar de les persones amb autisme
5.1. Trets característics de les famílies dels alumnes amb autisme i necessitats més freqüents
5.2. Continguts i formes de suport a les famílies. El paper del psicopedagog
Resum
Bibliografia
Glossari
In this book:
Content of the Book
My notes
My highlights
Settings
Font:
- Original Font -
Arial
Courier
Georgia
Palatino
Sans Forgetica
Tahoma
Times New Roman
Verdana
Text size:
Aa
Aa
Reset text size
Background color:
Aa
Aa
Aa
Aa
Interface language:
English (US)
English (UK)
Español
Català
Bookmarks
Highlights
Notes
Facebook
Twitter
LinkedIn
Dictionary
Wikipedia
1
Trastorns del desenvolupament i necessitats educatives especials
·