Buy
Bookshop
Avaluació psicològica
AnonymousUser
Index
Avaluació psicològica
Portada
Presentació
Capítol I. Bases conceptuals i metodològiques de l’avaluació psicològica
Capítol I. Bases conceptuals i metodològiques de l’avaluació psicològica
1. Breu marc històric de l’avaluació psicològica
1.1. Els primers passos científics de l’avaluació
1.2. La generació d’instruments: període entre les dues guerres mundials
1.3. L’aprofundiment en les bases de l’avaluació psicològica i la defensa de la validesa dels instruments: des de la Segona Guerra Mundial fins al 1965
1.4. L’èmfasi en els pressupostos de la psicologia conductual: des del 1966 fins al 1980
1.5. Final del segle XX: del desencant a un desig d’integració
2. Concepte d’avaluació psicològica
3. Les tècniques d’avaluació
3.1. Característiques bàsiques de classificació de les tècniques
3.2. La selecció dels instruments
4. Les unitats de mesura dels conceptes psicològics
4.1. Unitats de mesura clàssiques
4.2. La recerca de noves unitats de mesura
4.3. L’anàlisi del canvi: l’avaluació formativa
4.4. La mesura de conductes no regulars: la teoria del caos
5. Qüestions ètiques de l’avaluació psicològica
Resum
Capítol II. Avaluació psicològica entesa com a procés
Capítol II. Avaluació psicològica entesa com a procés
1. El procés d’avaluació psicològica: una visió integrada
2. Fases del procés d’avaluació psicològica
2.1. Respondre a una petició d’exploració psicològica i obtenir informació significativa
2.2. Reformular la petició en termes psicològics i formular hipòtesis sobre la naturalesa de la consulta
2.3. Recollir informació específica per verificar les hipòtesis de presumpció diagnòstica: l’examen o exploració psicològica
2.4. Establir el diagnòstic psicològic
2.5. Transmetre la informació degudament conceptualitzada, seleccionada i organitzada al destinatari pertinent
2.6. Seleccionar i planificar les estratègies de tractament
2.7. Aplicació del tractament
2.8. Valoració del canvi produït com a fruit del tractament
2.9. Seguiment o control successiu de l’estabilitat del canvi
3. L’aplicació del procés a contextos professionals diversos
3.1. El procés d’avaluació en selecció de personal
3.2. El procés d’avaluació en l’àmbit escolar
3.3. El procés d’avaluació en l’àmbit clínic
3.4. El procés d’avaluació psicològica en altres àmbits
4. Eines fonamentals en la fase inicial del procés d’avaluació: l’entrevista i l’anamnesi
4.1. L’entrevista
4.2. L’anamnesi
Resum
Capítol III. Avaluació dels repertoris cognitius
Capítol III. Avaluació dels repertoris cognitius
1. Concepte d’intel·ligència
1.1. La concepció occidental de la intel·ligència
1.2. Altres concepcions
2. L’enfocament de l’activitat cerebral
2.1. La intel·ligència i el funcionament neuronal
2.2. Àmbits d’aplicació
3. L’enfocament psicomètric de la intel·ligència
3.1. Els models factorials
3.2. L’anàlisi del desenvolupament cognitiu: de l’escala de Binet a l’Stanford-Binet-4
3.3. Els enfocaments clínics: les escales de Wechsler
3.4. Els nous desenvolupaments: l’escala de Kaufman per a adolescents i adults
4. El model genètic
4.1. Proves derivades del model genètic
5. L’anàlisi dels processos cognitius
5.1. La bateria d’avaluació per a nens de Kaufman (K-ABC)
5.2. El sistema d’avaluació cognitiva (CAS)
6. El model d’avaluació dinàmica
6.1. L’enfocament de Feuerstein
6.2. Altres procediments d’avaluació del potencial d’aprenentatge
6.3. Tests estandarditzats per a l’avaluació del potencial d’aprenentatge
6.4. Àmbits d’aplicació
7. Enfocaments amplis de la intel·ligència
7.1. Les intel·ligències múltiples
7.2. La teoria triàdica de la intel·ligència d’Sternberg
7.3. La intel·ligència emocional
8. Els estils cognitius i les estratègies cognitives
8.1. La dependència-independència de camp (DIC)
8.2. La reflexivitat-impulsivitat
8.3. Les estratègies cognitives
8.4. Àmbits d’aplicació
Resum
Capítol IV. Avaluació del llenguatge i de la comunicació
Capítol IV. Avaluació del llenguatge i de la comunicació
1. L’exploració del llenguatge: distincions bàsiques
1.1. Segons el procés comunicatiu: recepció versus expressió.
1.2. Segons el nivell lingüístic: llenguatge versus parla
1.3. Segons l’evolució: immaduresa versus desviació
2. Marc conceptual: paràmetres de l’avaluació del llenguatge
2.1. Contingut del llenguatge
2.2. Forma del llenguatge
2.3. Ús del llenguatge: la pragmàtica
2.4. Les habilitats metalingüístiques
3. Quan s’ha d’explorar el llenguatge: els motius de consulta
4. Proves representatives de l’avaluació del llenguatge
4.1. Bateria de llenguatge objectiva i criterial: BLOC (Puyuelo, Wiig, Renom i Solanas, 1998)
4.2. Test d’habilitats psicolingüístiques d’Illinois: ITPA (Kirk, McCarthy i Kirk, 1999)
Resum
Capítulo V. Avaluació de la personalitat i dels interessos motivacionals
Capítulo V. Avaluació de la personalitat i dels interessos motivacionals
1. L’avaluació de la personalitat dins el procés
2. Definició del concepte i variants avaluadores
3. L’anàlisi del temperament i de les arrels biològiques de la personalitat
3.1. Hans J. Eysenck i els tipus biològics
3.2. Arnold Buss i Robert Plomin
3.3. Chess i Thomas
3.4. Tècniques d’avaluació
3.5. Ús de les tècniques d’avaluació
3.6. Cas pràctic
4. L’analisi dels trets de la personalitat
4.1. Raymond Bernard Cattell
4.2. Actualització de les teories lèxiques: els big five
4.3. Tècniques d’avaluació
4.4. Ús de les tècniques d’avaluació
4.5. Cas pràctic
5. L’anàlisi de la dinàmica i aspectes inconscients de la personalitat
5.1. L’herència de Sigmund Freud
5.2. Tècniques d’avaluació
5.3. Ús de les tècniques d’avaluació
5.4. Cas pràctic
6. L’anàlisi de les manifestacions conductuals: el conductisme i les seves variants
6.1. El conductisme radical
6.2. El conductisme mediacional o neoconductisme
6.3. L’aprenentatge social
6.4. Tècniques i instruments d’avaluació
6.5. Ús de les tècniques d’avaluació
6.6. Cas pràctic
7. L’anàlisi de les cognicions
7.1. Les aportacions d’A. Beck
7.2. L’obra d’A. Ellis
7.3. La proposta de Meichenbaum
7.4. Instruments d’avaluació
7.5. Ús de les tècniques d’avaluació
7.6. Cas pràctic
8. L’anàlisi de les alteracions psicopatològiques de la personalitat
8.1. Tècniques d’avaluació
8.2. Ús de les tècniques d’avaluació
8.3. Cas pràctic
9. L’anàlisi dels interessos motivacionals
9.1. Bases teòriques: les aportacions de Super, Roe, Holland i Guichard
9.2. Tècniques d’avaluació
9.3. Ús de les tècniques d’avaluació
9.4. Cas pràctic
Resum
Capítol VI. La integració de dades i l’anàlisi de l’evolució del conflicte
Capítol VI. La integració de dades i l’anàlisi de l’evolució del conflicte
1. L’informe psicològic
1.1. Funcions de l’informe psicològic
1.2. Característiques de l’informe psicològic
1.3. La forma d’integració de dades
1.4. Estructura de l’informe
1.5. Aspectes estilístics i d’organització global
1.6. Principals crítiques dirigides als informes escrits
2. L’anàlisi de l’evolució del conflicte
2.1. L’avaluació durant la fase de selecció i planificació del tractament
2.2. L’avaluació del progrés i dels resultats del tractament
2.3. Avaluació de seguiment posttractament
Resum
Capítol VII. Anàlisi de casos. Orientació professional i assessorament personal. Trastorns d’aprenentatge
Capítol VII. Anàlisi de casos. Orientació professional i assessorament personal. Trastorns d’aprenentatge
1. Presentació dels casos
2. Cas d’orientació professional i assessorament personal
2.1. Itinerari 1: inici del procés. Respondre a una petició d’avaluació i obtenir informació significativa
2.2. Itinerari 2: reformulació de la petició en termes psicològics i formulació d’hipòtesis
2.3. Itinerari 3: recollida d’informació específica per a verificar les hipòtesis
2.4. Itinerari 4: catàleg de proves
2.5. Itinerari 5: establiment d’un diagnòstic psicòlogic
2.6. Itinerari 6: transmissió de resultats al sol·licitant. Presa de decisions
2.7. Itinerari 7: selecció i planificació de les estratègies de tractament
3. Cas de trastorn d’aprenentatge
3.1. Itinerari 1: respondre a una petició d’avaluació i obtenir informació significativa
3.2. Itinerari 2: reformular la petició en termes psicològics i formular la hipòtesi sobre la naturalesa de la consulta
3.3. Itinerari 3: recollir informació específica per a verificar les hipòtesis
3.4. Itinerari 4: catàleg de proves
3.5. Itinerari 5: establiment del diagnòstic
3.6. Itinerari 6: Informe transmès de forma oral i escrita als pares i educadors
3.7. Itinerari 7: Planificació de les estratègies de tractament
Activitats
Annex
Bibliografia
Notas
In this book:
Content of the Book
My notes
My highlights
Settings
Font:
- Original Font -
Arial
Courier
Georgia
Palatino
Sans Forgetica
Tahoma
Times New Roman
Verdana
Text size:
Aa
Aa
Reset text size
Background color:
Aa
Aa
Aa
Aa
Interface language:
English (US)
English (UK)
Español
Català
Bookmarks
Highlights
Notes
Facebook
Twitter
LinkedIn
Dictionary
Wikipedia
1
Avaluació psicològica
·