Buy
Bookshop
Atenció a l'alumnat amb discapacitat sensorial i motriu
AnonymousUser
Index
Atenció a l'alumnat amb discapacitat sensorial i motriu
Cubierta
Cubierta (1)
Cubierta (2)
Cubierta (3)
Cubierta (4)
Índex
Les dificultats de l’aprenentatge dels alumnes amb discapacitat sensorial i motriu
1. Les dificultats de l’aprenentatge
2. Deficiència, minusvalidesa, discapacitat i diversitat funcional
3. Les discapacitats sensorials i motrius
4. Les dificultats de l’aprenentatge dels nens amb discapacitat sensorial i motriu
Bibliografia
Capítol I. La discapacitat visual
1. El sistema visual
1.1. El sistema de la visió
1.2. Evolució de la visió
2. La discapacitat visual
2.1. Definició i classificació
2.2. Tipus de visió
2.3. La discapacitat visual cerebral (DVC)
3. Detecció d’un alumne amb discapacitat visual
3.1. Signes d’alerta
3.2. Procés de detecció
4. Valoració dels alumnes amb discapacitat visual
4.1. L’entorn familiar
4.2. L’alumne
4.3. L’entorn escolar
5. Intervenció amb els alumnes amb discapacitat visual
5.1. Els recursos personals
5.2. Aspectes que s’han de treballar
5.3. Alumnes amb ceguesa
5.3.1. Àrea de desenvolupament global (alumnes amb ceguesa)
5.3.2. Àrea d’autonomia personal (alumnes amb ceguesa)
5.3.3. Àrea de competència social (alumnes amb ceguesa)
5.3.4. Àrea de llengua (alumnes amb ceguesa)
5.3.5. Àrea de tiflotecnologia
5.3.6. Altres àrees curriculars (alumnes amb ceguesa)
5.4. Alumnes amb baixa visió
5.4.1. Àrea de desenvolupament global (alumnes amb baixa visió)
5.4.2. Àrea d’autonomia personal (alumnes amb baixa visió)
5.4.3. Àrea de competència social (alumnes amb baixa visió)
5.4.4. Àrea de llengua (alumnes amb baixa visió)
5.4.5. Àrea de tiflotecnologia (alumnes amb baixa visió)
5.4.6. Altres àrees curriculars (alumnes amb baixa visió)
6. Intervenció amb la família dels alumnes amb discapacitat visual
Bibliografia
Glossari
Capítol II. La discapacitat auditiva
1. Perspectives en relació amb la discapacitat auditiva
2. L’audició i les seves dificultats
2.1. El sistema auditiu
2.2. Valoració de l’audició
2.3. Classificacions de les pèrdues auditives
2.4. Detecció i diagnòstic
2.5. Pròtesis auditives i ajuts tècnics
3. Implicacions d’una pèrdua auditiva en la interacció i el desenvolupament
3.1. Desenvolupament de la comunicació i el llenguatge
3.2. L’aprenentatge i el desenvolupament cognitiu
3.3. Desenvolupament personal i social
4. Identificació i valoració de les necessitats educatives de l’alumnat amb discapacitat auditiva
4.1. Aspectes i àmbits que s’han d’avaluar
4.2. Instruments, eines i recursos
4.3. Col·laboració entre professionals
4.4. Participació de la família en l’avaluació
5. Marc de la intervenció en infants i joves amb discapacitat auditiva
5.1. Intervenció des del context: família
5.2. Intervenció des del context: centre
6. Aspectes específics d’intervenció
6.1. Audició
6.2. Comunicació i llenguatge
6.3. Llengua escrita
6.4. Aprenentatges escolars
6.5. Les matemàtiques
6.6. Personal i social
Bibliografia
Glossari
Capítol III. La discapacitat motriu
1. Introducció
2. Definició, classificació i diagnòstics més freqüents
3. L’enfocament rehabilitador i habilitador
4. Identificació i valoració de les necessitats educatives
4.1. Àmbits de l’avaluació funcional
4.2. Procediments i mètodes d’avaluació
4.3. El currículum educatiu com a referent
4.4. Aspectes curriculars en l’alumnat amb discapacitat motriu
4.4.1. L’avaluació de l’àmbit motor
4.4.2. L’avaluació de la comunicació i el llenguatge
4.4.3. L’avaluació de les capacitats cognitives
5. Intervenció
5.1. Estratègies educatives
5.2. Adequació i avaluació dels continguts
5.3. Pautes de relació
5.4. Llenguatge oral
5.5. Sistemes augmentatius i alternatius de comunicació (SAAC)
5.6. Productes de suport per a la intervenció
5.6.1. Eines i materials adaptats
5.6.2. Productes de suport per al posicionament i el control postural
5.6.3. Productes de suport per al desplaçament
5.6.4. Productes de suport per a la comunicació
5.7. Tauleta tàctil versus ordinador
5.8. Accés a l’ordinador
5.8.1. Ratolins
5.8.2. Teclats
5.8.3. Reconeixement de veu
5.8.4. Commutadors
5.9. El joc i el lleure
6. Cooperació entre professionals i famílies de l’alumnat amb discapacitat motriu
6.1. Les famílies actuals
6.2. El model de cooperació amb les famílies
6.3. Els germans dels nens i nenes amb discapacitat
Bibliografia
Glossari
In this book:
Content of the Book
My notes
My highlights
Settings
Font:
- Original Font -
Arial
Courier
Georgia
Palatino
Sans Forgetica
Tahoma
Times New Roman
Verdana
Text size:
Aa
Aa
Reset text size
Background color:
Aa
Aa
Aa
Aa
Interface language:
English (US)
English (UK)
Español
Català
Bookmarks
Highlights
Notes
Facebook
Twitter
LinkedIn
Dictionary
Wikipedia
1
Atenció a l'alumnat amb discapacitat sensorial i motriu
·