Buy
Bookshop
L'estrès: mites i realitats
AnonymousUser
Index
L'estrès: mites i realitats
(1)
(2)
(3)
(4)
(5)
De què parlem quan parlem d’estrès?
1.1. Introducció: Els tres elements de l’estrès
1.2. Breu conceptualització
1.3. Subjectivitat de l’estrès
1.4. Objectivitat del context estressor
1.5. Breu apunt sobre l’estrès social, de grups
1.6. Quines són les respostes habituals de distrès?
1.7. Quines parts de la persona solen ser les més afectades per l’estrès? Quins trastorns se’n deriven? Com afecta al cervell?
1.8. En conclusió, quins són els principals elements que produeixen distrès?
Quin és l’estat actual de l’estrès entre el professorat? La mesura de l’estrès en un clima de crisi
2.1. Registres sobre l’estrès
2.2. El qüestionari dels estressors laborals docents
2.3. El qüestionari dels símptomes de l’estrès
2.4. Els estils docents i el nivell d’estrès
2.5. Valoracions i reflexions de l’estrès segons les característiques dels quatre estils
2.5.1. Conclusions i discussió
Quins són els elements estressors de l’entorn?
3.1. L’objecte de treball: l’estudiant. Estressors de tasca
3.1.1. El triangle de la feina: alumnat, pares i col·legues
3.1.1.1. L’alumnat actual
3.2. El centre educatiu
3.2.1. L’espai de treball
3.2.2. Les relacions humanes
3.2.3. L’organització funcional del centre
3.2.4. Els suports tècnics propers
3.3. La gestió de les administracions educatives
3.4. L’estrès social
3.5. Els estressors de la vida personal
Recursos personals per afrontar el context o les demandes de l’entorn
4.1. Els escuts protectors de l’estrès per assolir la realització personal i la màxima competència i per evitar els símptomes de l’estrès
4.1.1. L’espai competencial
4.1.2. Els valors laborals i vitals
4.1.3. La relativització social
4.2. Recursos propis del subjecte
4.2.1. Educació nutricional
4.2.2. Assolir un son reparador
4.2.3. Gestió favorable del temps d’oci
4.2.4. Gestió adequada del temps laboral
4.2.5. Recuperació de les energies i del nivell d’eutrès laboral diari
4.2.6. Gestió del cos
4.2.7. Gestió de la ment
4.2.8. Practicar activitats que eduquin les dimensions mental i física
4.2.9. Gestió de les relacions: practicar habilitats relacionals especialment vinculades amb la competència emocional.
4.2.10. Ser feliç com a propòsit i com a recurs
4.2.11. Altres propostes per afrontar l’estrès
4.3. Recursos per a afrontar l’estrès social
4.3.1. Recursos personals
4.3.2. Recursos del grup
Conclusions que es deriven de l’anàlisi de l’estrès docent
5.1. Dades
5.2. Propostes
Referències bibliogràfiques i Annexes
Annex 1. Qüestionari sobre estressors
Annex 2. Qüestionari sobre simptomatologia de l’estrès
Annex 3. Qüestionari d’estils docents
Annex 4. Bibliografia sobre estressors laborals elaborats pel GRELDO
Annex 5. Bibliografia de tests i qüestionaris sobre l’estrès
In this book:
Content of the Book
My notes
My highlights
Settings
Font:
- Original Font -
Arial
Courier
Georgia
Palatino
Sans Forgetica
Tahoma
Times New Roman
Verdana
Text size:
Aa
Aa
Reset text size
Background color:
Aa
Aa
Aa
Aa
Interface language:
English (US)
English (UK)
Español
Català
Bookmarks
Highlights
Notes
Facebook
Twitter
LinkedIn
Dictionary
Wikipedia
1
L'estrès: mites i realitats
·