La recerca en comunicació

La recerca en comunicació

Què hem de saber? Quins passos hem de seguir?

Jordi Busquet Duran (coordinador), Alfons Medina Cambrón i Josep Sort i Jané

Col·lecció: Manuals

Dades del llibre

ISBN: 9788497881579
Publicació: 05/2006
Idioma: Català
Format: Rústica
Nombre de pàgines: 206
Mida: 17.0 x 24.0 cm
21.00 €

Termini d'entrega: 8 días laborables

ISBN: 9788490293522
Publicació: 07/2014
Idioma: Català
Format: PDF
21.01 €

Sinopsi

El propòsit d’aquest llibre és aclarir, de manera amena i rigorosa, què és la ciència i quines són les principals característiques de la metodologia científica aplicada al camp de la comunicació social. La paraula ciència té un prestigi extraordinari. Sovint parlem de Ciència en majúscula, de manera greu i solemne i amb gran respecte, però amb un profund desconeixement de les característiques del treball científic. Fer ciència no és fàcil, però tampoc no ens hem de deixar impressionar per les paraules críptiques ni les fórmules esotèriques que sovint van associades a una determinada concepció mística de la ciència. No podem confondre la dificultat terminològica (ni la rigidesa metodològica) amb la seriositat i el rigor. La ciència ens procura una forma de coneixement ben fonamentat, però de caràcter provisional i destinat a ser superat. El llibre explica els passos que s’han de seguir en iniciar un treball de recerca, entenent la metodologia científica com un procés global. Al mateix temps es donen una sèrie de claus i orientacions pràctiques per a la realització d’un bon treball de recerca en el camp de la comunicació. Per tot plegat, en el llibre també es contemplen les principals tradicions i escoles de coneixement en l’àmbit de la l’estudi de la comunicació mediàtica. Hem tractat alguns dels camps d’estudi més fructífers, com són, per exemple, la comunicació política, l’opinió pública o els estudis de recepció. Finalment, ens ha semblat interessant assenyalar les fites més importants en la història de la recerca comunicativa, fent esment a alguns estudis exemplars.